OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visit Dalarna arbetar för att ge aktörerna i besöksnäringen de bästa förutsättningarna att utvecklas, växa och göra fler och bättre affärer. I vårt uppdrag ligger att kommunicera bilden av Dalarna som en attraktiv destination för att skapa en längtan att besöka vår region. I denna roll får du möjlighet att arbeta med ett starkt varumärke och kommunicera Dalarna till en bred målgrupp i olika digitala kanaler. Låter det som en roll för dig? Läs mer om tjänsten nedan och skicka in din ansökan.
OM TJÄNSTEN
Som webbredaktör / digital kommunikatör är du operativt ansvarig för det kommunikativa innehållet på visitdalarna.se. Du arbetar med analys, optimering och administration av företagets digitala aktiviteter och stöttar även upp arbetet med kommunikation i andra digitala kanaler. I samarbete med dina kollegor arbetar du med att:
• Planera och koordinera samt genomföra innehålls- och publiceringsplan för visitdalarna.se.
• Utveckla och producera målgruppsanpassat content för visitdalarna.se på svenska och engelska.
• Analys, optimering och uppföljning av visitdalarna.se, Google analytics.
• Analys, optimering och uppföljning av SEM, Google Ads.
• Analys, optimering och uppföljning av digitala kampanjaktiviteter, egna och tillsammans med näringen, Google analytics, Google data studio, Facebook Ads Manager mfl.
• Rådgiva näringen i kommunikationsfrågor och bistå med din kompetens inom kommunikation i interna arbetsgrupper.
•
•
VEM ÄR DU?
Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom relevant område, minst tre-fem års erfarenhet av webbredaktörsarbete och/eller liknande arbetsuppgifter och ett intresse för att skapa försäljning genom proaktiv målgruppsanpassad digital kommunikation. Du har förmågan att parallellt hantera flera aktiviteter genom ett systematiskt arbetssätt där du planerar och prioriterar i din vardag. Samtidigt är du flexibel och kan växla fokus i arbetet beroende på uppdragets karaktär och/eller aktuella prioriteringar. Du har en positiv och lösningsfokuserad grundinställning, visar på stort engagemang i dina arbetsuppgifter och är självgående. Vidare ser vi att du har:
• Goda kunskaper i Drupal eller liknande CMS-system.
• Genomfört utbildning inom samt besitter goda kunskaper i Google Analytics.
• Erfarenhet av SEM, SEO, sociala medier.
• Erfarenhet av att skriva och målgruppsanpassa texter för olika digitala kanaler på svenska och engelska.
• Erfarenhet av bildredigering i Photoshop.
• Erfarenhet av konverteringsspårning och implementering av verktyg för detta.
• Erfarenhet av digital kommunikation på en internationell marknad.
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
• B-körkort.
Det är meriterande, men inget krav, om du har:
• Certifiering i Google Analytics.
• Kunskaper inom webbdirektivet.
• Erfarenhet av och/eller grundläggande kunskaper inom UX och UI-design.
• Språkkunskaper i tyska och holländska.
• Erfarenhet av projektledning.
PRAKTISK INFORMATION
Omfattning: Heltid (100 %)
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning
Placering: Rättvik eller Falun
Kontaktperson: HR-ansvarig Ida Hassis
Datum för sista ansökan: 30 april
ANSÖKAN
Låter det intressant? Hör av dig! Ansök nedan genom att bifoga CV och personligt brev. Urval sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag (30 april). Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
OM VISIT DALARNA
Destinationsbolaget Visit Dalarna har det regionala uppdraget att utveckla, marknadsföra och sälja besöksregionen Dalarna nationellt och internationellt.
Dalarna är idag Sveriges fjärde största besöksregion med målet att år 2030 vara norra Europas ledande och mest attraktiva destination, som erbjuder välkomnande och äkta upplevelser året runt.
Besöksnäringen i Dalarna är en viktig basnäring med en omsättning på 7,6 miljarder kronor. Visit Dalarna företräder regionens besöksnäring, marknadsför och säljer Dalarna som attraktivt besöksmål, driver utvecklingsfrågor i samverkan med företag och organisationer samt ansvarar för Dalarnas turistinformationer. Visit Dalarna AB ägs av Dalarnas 15 kommuner och samverkar med ca 800 medlemsföretag i Dalarnas Besöksnäring Ekonomisk Förening.
Vi på Visit Dalarna har, tillsammans med besöksnäringen, spännande tider framför oss med stort fokus på utveckling. Vi strävar efter att införliva våra framgångsfaktorer i det dagliga arbetet genom att vara Kompetenta, Lyhörda och Innovativa. Teamkänsla och samarbete är viktigt för oss, vilket innebär att vi stöttar och hjälper varandra. Dessutom gör vi alla det lilla extra för att nå vårt mål – att stärka Dalarna som besöksmål. Hoppas att du vill vara med på vår resa framåt!
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär