OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visit Linköping & Co är Linköpings besöksnäringsbolag. Vi marknadsför och utvecklar Linköping som en av Sveriges ledande besöks-, evenemangs-, och mötesdestinationer. Tillsammans med kommun och näringsliv jobbar vi med att öka tillväxten i besöksnäringen i Linköping och skapa en attraktiv destination för både Linköpingsbor och besökare.
Vi jobbar alltid utifrån värdeorden MOD, GLÄDJE & PROFESSIONALISM.
Vill du bidra i arbetet med att utveckla Linköpings besöksnäring och säkerställa att våra besökare får bästa möjliga information och bemötande? Nu söker vi dig som vill vara en del av Linköpings besöksnäringsbolag.
Vad vi erbjuder
Att vara en del av Visit Linköping & Co är en möjlighet att få vara med där det verkligen händer. Du kommer att känna att det här är inget vanligt jobb. Som anställd hos oss kan vi lova dig att du får ett gäng härliga kollegor med olika kompetenser som tillsammans jobbar för att ge Linköpingsborna och våra besökare och en minnesvärd upplevelse.
Som koordinator för hållbar besöksnäring blir du en del av vår avdelning Marknad & utveckling och deltar i det dagliga arbetet tillsammans med övriga teamet. Vårt viktigaste uppdrag är att utveckla, samordna och marknadsföra Linköpings besöksnäring. Vi ansvarar också för att marknadsföra evenemang gentemot besökare och Linköpingsbor.
Din roll
Som koordinator har du en överblick och kunskap över det lokala utbudet av produkter, tjänster och evenemang relaterade till besöksnäring. Att marknadsföra, och informera om utbudet i egna och andras digitala kanaler blir en stor del av din arbetsdag. En viktig uppgift kommer också vara att uppdatera bolagets evenemangskalender.
Du söker aktivt upp företag inom besöksnäringen och inspirerar dem att ta fram egna nya hållbara upplevelser och reseanledningar och du kommer att ha en roll i olika projekt för att utveckla destinationen.
Vi tillhandahåller turistinformation för våra besökare via webb, trycksaker, mejl och telefon och även här blir du delaktig. Inför, och under, sommaren kommer du att vara en del av teamet som levererar värdskap av högsta klass till våra besökare. Du rapporterar till marknads- och kommunikationschef och har många kontaktytor, både externt och internt.
Din profil
Med akademisk utbildning inom marknadsföring/kommunikation har du utmärkt kunskap i webbpublicering och sociala medier. Har du dessutom utbildning eller erfarenhet från besöksnäringen är det meriterande. Att formulera dig proffsigt i text på såväl svenska som engelska är inga problem och du är givetvis en fena på administration.
Vi hoppas att du är en ”fast learner” som är flexibel och serviceminded och tycker det är roligt att rycka in där du behövs. Samtidigt vill vi gärna att du ”har koll” och håller dig uppdaterad kring vad som händer inom event och besöksnäring. Du trivs med att ha många kontakter samtidigt som du har god struktur på arbetet och även har en analytisk förmåga.
Om anställningen
Vi erbjuder en visstidsanställning till och med 31 december 2022 med tillträde så snart som möjligt.
Ansökan
Du söker tjänsten genom senast 5 december i vårt rekryteringssystem. Vi arbetar med löpande urval så ansök gärna omgående.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Charlotte Magnusson, marknads- och kommunikationschef, tel. 013-190 00 42, e-post charlotte.magnusson@visitlinkoping.se alt. HR-ansvarig Caroline Ljungberg tel. 013-190 00 44, e-post: caroline.ljungberg@visitlinkoping.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.