OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och sälja en produkt inom omsorg som ger andra en bättre vardag? Då har vi en spännande tjänst för dig på Visma Draftit!
I samarbete med ett norskt systerbolag så har vi utvecklat ett nytt digitalt verktyg till privata och kommunala vård- och omsorgsverksamheter, Kompetensguiden. Arbetet inom vård och omsorg innebär ofta hög press för både chefer och medarbetare. Förändrade föreskrifter, nya lagar, olika kunskapsnivåer och en ibland hög personalomsättning gör det svårt att säkerställa kompetensen. Kompetensguiden innehåller bland annat e-kurser, nyhetsartiklar och uppslagsverk kring lagar och föreskrifter som styr verksamheten och ger tryggare medarbetare och chefer.
I Norge har vi redan nått en marknadsdominerande ställning och nu ska vi göra samma resa i Sverige där du blir vår viktigaste person för att få ut budskapet på marknaden!
Vi vill ha in dig som kan ta dialogen med kunderna hur deras verksamheter kan utvecklas. Någon som finner ett högre värde i att bistå kunderna med verktyg för bättre kvalitet. Någon som kan presentera en vision och driva säljarbetet på olika nivåer hos kunderna från första kontakt till signerad affär.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
I rollen som Key Account Manager kommer du att sälja Kompetensguiden, genom att identifiera kunder och affärsmöjligheter och göra en säljinsats för att nå dessa. I arbetet förutsätts du affärsutveckla och samarbeta med många kontaktytor både internt och externt med att etablera samarbeten både med Sveriges kommuner och privata bolag.
Eftersom vi är i början av vår etablering av produkten kommer du också få möjlighet och behöva bidra i arbetet med rutiner, innehåll och förändringar för att få produkten fullt ut på plats både internt och ut mot marknaden.
Ditt team och arbetsplats
Försäljningsavdelningen består av 15 medarbetare fördelade på våra kontor i Malmö, Oslo och Karlstad. Totalt är vi 60 medarbetare på kontoret i Malmö varav 10 på försäljningsavdelningen. Försäljningsavdelningens huvudansvar är att identifiera potentialen till ökat samarbete med nya som befintliga kunder och med egen insats sälja våra produkter och tjänster.
Du kommer erbjudas möjlighet att utgå från vårt centralt placerade kontor i Malmö, men redan idag kan vi erbjuda flexibla och andra lösningar vid behov. Tjänsten kommer att innebära en del resor inom Sverige och till Norge.Du kommer rapportera till vår teamchef för sälj i Malmö.
Vi erbjuder dig:
En fri roll, där det finns stora möjligheter till att forma tjänsten och vägen framåt
Ett litet och familjärt bolag med den stora koncernens resurser
Flexibla arbetstider & Work-life balance
Friskvård, Pingis, Playstation, frukostar och AW…
Personalrabatt på resor, hotell, elektronik mm
Kollektivavtal med tjänstepension, försäkringar, förskottssemester mm
Goda utvecklingsmöjligheter inom Visma Group
Vismas egna plattform för personlig utveckling - Visma Learning Zone
Vem är du
Du kommer att ha ett nära samarbete med kunden för att kartlägga behov och vidareutveckla våra tjänster. Det betyder att du måste vara bekväm med att etablera nya kontakter och relationer och du är en förtroendeskapande rådgivare över tid.
Några av dina viktigaste egenskaper är att du triggas av ett starkt värdebudskap, är visionär och driver utveckling. Du är resultatorienterad och bekväm med att arbeta mot mål. Du är strukturerad, strategisk och kan köra parallella processer. Vidare är du socialt engagerad och med stort intresse för digitalisering och kompetensutveckling.
Du har drivkraften att starta och driva försäljningsprocessen från start till avslut, och samtidigt ha tålamod och styrka att behålla energi och engagemang under en lång försäljningsprocess.
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
Relevant högre utbildning
Minst 3 års erfarenhet av lösningsförsäljning
God kommunikations- och presentationsförmåga
Erfarenhet av att göra affärer med Sveriges kommuner
Förmågan att bygga förtroende med beslutsfattare och yrkesverksamma på olika nivåer
Förmågan att kommunicerar enkelt med ledningen för större verksamheter, till exempel en svensk kommun eller större privata bolag
Det är meriterande om du har insikt i de lagar och föreskrifter kommunal vård- och omsorgsverksamhet arbetar efter och utmaningarna att efterleva dem.
Om verksamheten
Vi på Visma Draftit tror att alla verksamheter kan arbeta professionellt och proaktivt med regelefterlevnad. Därför utvecklar vi produkter som inte bara tar juridiken till praktiken, utan som också sparar våra kunder tid. Vi har gjort detta framgångsrikt i över tio år och har utvecklats till ett av Nordens ledande företag inom legal tech. Vi är ett bolag inom Visma, som är ett av Europas ledande mjukvaruföretag.
Vi erbjuder en spännande arbetsplats med god utveckling och karriärmöjligheter. Korta beslutsvägar och stora möjligheter till inflytande över din egen och företagets framtida utveckling. Du kan förvänta dig ett företag med starka ambitioner för ytterligare tillväxt och därmed stora möjligheter för vidare personlig utveckling. Du kommer att tillhöra ett team som sätter kunderna i fokus och arbetar nära varandra för att skapa och utveckla goda kundrelationer.
Sök!
Vi utvärderar kandidater löpande så ansök snarast – dock senast den 31 mars. Tillträde enligt överenskommelse.
Du ansöker enkelt utan CV via vårt webbformulär och vi går löpande igenom ansökningarna. När du skickat in din ansökan kommer du att få en bekräftelse via mejl. Ibland fastnar våra utskick i skräpposten så håll koll där eller hör av dig om du inte hör av oss inom två veckor.
Genom att skicka in din ansökan till oss godkänner och samtycker du till att Visma Draftit AB behandlar dina personuppgifter.
Vi ser fram emot din ansökan!