OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Koncernen Halmstads Energi och Miljö är det ledande energi- och miljöföretaget i Halmstadsregionen och ägs till 100 % av Halmstads kommun. Vi omsätter ca 900 Mkr och har ca 270 anställda. Som kommunens bredaste, samhällsnyttiga företag arbetar vi för våra kunders och miljöns bästa inom såväl avfall, återvinning, fjärrvärme, el- och energitjänster som bredband och infrastruktur. Inom affärsområde Marknad ansvarar vi för kundservice, försäljning, produktutveckling och marknadskommunikation. Vi startar nu upp Hems nya kontaktcenter och behöver därför förstärka kundserviceavdelningen med kundservicemedarbetare. Vi söker en serviceinriktad, glad och noggrann person till vårt kontaktcenter som hanterar frågor, synpunkter och eventuella klagomål från privatpersoner och företag och där du fungerar som företagets ansikte utåt i kontakten med kunderna. I ditt arbete möter du kunden personligen, besvarar telefonsamtal, mejl och post och bedömer olika ärenden. Din uppgift är att ge kunden ett trevligt, korrekt och serviceinriktat bemötande. Du får arbeta på ett trevligt företag med ett högkvalitativt varumärke och i fräscha lokaler. Krav på person Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kvalificerad kundservice. Du har förmåga att bemöta kunder som förväntar sig "det lilla extra" och du är vänlig men har också hög integritet. Du håller det du lovar och vänder på stenar för att hitta lösningar som kan passa vårt kontaktcenter. Språkkunskap i tyska är en extra merit. För att trivas och lyckas i rollen krävs stor initiativförmåga och att du är trygg i dig själv.