Visual Merchandiser Utvecklare till Åhléns (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill ta dig en an en utvecklande roll som Visual Merchandiser Utvecklare för mode i en tvärfunktionell roll.

Vi utvecklar vårt sortiment och upplevelse på Åhléns och nu finns chansen att hänga med på vår resa framåt! Det här är en perfekt roll för dig som drivs av förändring och utveckling samt vill arbeta i ett motiverat team!

Vi erbjuder dig

Huvudfokus i rollen ligger på att utveckla mode- och barnavdelningarna för Åhléns varuhus enligt vår kommersiella plan. I rollen kommer du bl.a. att arbeta tillsammans med Customer Experience & Visual merchandising-teamet och marknadsorganisationen.

Som Visual Merchandiser utvecklare jobbar du med att ta fram riktlinjer för hur Åhléns ska arbeta med, och stärka sitt, visuella uttryck i varuhus och underlätta skapandet av en kommersiell och optimal kundupplevelse. Du är också ansvarig att nå försäljnings- och vinstmålen genom att fördela rätt produkter till rätt plats genom att leverera en inspirerande och bekväm shoppingupplevelse för kunden. Vidare kommer du att coacha vår 3 regionala Visual Merchandisers genom konstruktiv och kontinuerlig stöttning och feedback. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt med både interna och externa intressenter.

Om teamet

Rollen tillhör vår marknadssavdelning som består av andra Visual Merchandisers och du kommer rapportera till Kundupplevelse och Visual Merchandising chef.
Vem är du?

För att lyckas i rollen krävs att du har starkt säljintresse och att du på ett effektivt och strukturerat sätt kan arbeta som en brygga mellan kunderbjudanden, marknad och försäljningsorganisationen. Du har ett stort sälj- och resultatfokus och förmågan att prioritera mellan uppgifter i stressiga situationer. Vidare är du kreativ och en duktig kommunikatör som har koll på de senaste trenderna inom heminredning, skönhet, mode och visual merchandising. Förändringsarbete är något som triggar och motiverar dig. Till oss tar du med dig:

· 5+ års erfarenhet av Visual Merchandising eller marknadsföring

· Erfarenhet av att utveckla och konceptualisera försäljning i butiker/varuhus

· Erfarenhet av att arbete inom mode och lifestyle-produkter

· Erfarenhet i Adobe Creative Suite, Office paketet och Sketch-up

Det är meriterande med utbildning av store concept, space management, marknadsföring eller motsvarande.

Om rekryteringen

Tjänsten är ett vikariat till början av 2026 och vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Placering är på Åhléns Huvudkontor i Stockholm.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2024
  • Ansök senast: 11 maj 2025

Liknande jobb