Visual Merchandiser - Window, Campaign and Concept

Arbetsbeskrivning

Om Gina Tricot
Gina Tricot grundades 1997 och är en svensk modekedja som erbjuder de senaste trenderna till kvinnor. Idag har vi ca 150 butiker i fyra europeiska länder samt e-handel inom Europa. 97% av Gina Tricots 1500 anställda är kvinnor. Vi har en stark passion för mode och har som målsättning att alltid erbjuda våra kunder en ny och spännande shoppingupplevelse - oavsett i vilken kanal, eller hur ofta de handlar. Vi blickar ständigt framåt för att se hur vi kan utvecklas som internationell modeaktör.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en vikarierande Visual Merchandiser som tillsammans med sitt team kommer ansvara för det visuella uttrycket i skyltfönster och butik. Din viktigaste uppgift kommer vara att skapa en inspirerande shoppingupplevelse för vår kund. I rollen ingår även att vara med och driva samt utveckla våra butikskoncept.

Ansvarsområdena i denna roll är uppdelad på två personer, vilket betyder att du både kommer ha ett tight samarbete med dina kollegor men måste också vara trygg i att leda och driva egna projekt. Utöver att arbeta med kampanjer, skyltfönster och koncepten så innefattar rollen även att sätta ihop pedagogiska manualer och guidelines för att coacha och stötta butikspersonalen i VM-frågor.

Ditt arbete utgår från våra övergripande visual guidelines, kampanjplan och du kommer ha ett nära samarbete med vår marknads-, retail- och inköpsavdelning för att säkerställa och förbättra presentationen av produkter i butik. Tjänsten är belägen i Borås på huvudkontoret, men resor kommer även att ingå i arbetet. Tjänsten är ett vikariat på ett år med chans till förlängning.

I rollen ser vi att du bland annat:

- Ser till att vi håller hög nivå och ligger helt rätt i tiden gällande kommunikation i skyltfönster och kampanjyta.

- Tar fram nya stilage, element och props till koncept och fönster.

- Förmedlar information kring skyltfönster och kampanjyta till våra butiker.

- Roddar leverantörskontrakt samt har budgetansvar för dina projekt.

Vi eftersträvar en prestigelös arbetskultur med högt i tak och kreativ idéhöjd. Som person tycker du om att arbeta i grupp och är bra på att leda, inspirera och utveckla dina kollegor. Vi ser gärna att du har ett brinnande intresse för mode, trender, styling samt god känsla för färg och form.


Meriter
Vi ser helst att du har erfarenhet av en central roll och kreativt arbete med skyltning på t.ex. huvudkontor för en större mode/retail-organisation. Om du har utbildat VM-personal tidigare är det en merit. Vi ser också att du arbetat med utvecklingsarbete inom skyltfönsterområdet såsom leverantörskontakter, material, tekniskt kunnande och budget. Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i InDesign och Photoshop samt goda kunskaper i Excel och Illustrator. Meriterande med kunskaper i SketchUp.

Låter denna tjänst som något för dig? Skicka CV och personligt brev så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Sista ansökningsdag är 28 augusti 2022. Tjänsten är ett vikariat på ett år och placerad på Gina Tricots huvudkontor i Borås. Vi ser gärna att du kan börja i november. Du kommer tillhöra vår marknadsavdelning och rapporterar till Head of Marketing Strategy & Communication.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gina Tricot Sweden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Liknande jobb