Visumhandläggare

Visumhandläggare

Arbetsbeskrivning

Comet Consular Services AB är en del av företaget CIBTvisas som är världsledande inom konsulära tjänster och har över 70 kontor i 26 länder. Vi hjälper våra kunder handlägga visumansökningar, arbetstillstånd, legaliseringar och översättningar. Med lång erfarenhet, goda relationer till ambassader och focus på säkerhet har vi blivit det första valet bland storbolag världen över.
Just nu söker vi handläggare till vårat kontor i Stockholm. För att arbeta hos oss är det viktigt att du är noggrann, organiserad och stresstålig. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att arbeta i team.
Eftersom vi arbetar med ansökningar från både storföretag och privatkunder är det viktigt att du har en positiv attityd, är flexibel som person och kan ge service av högsta kvalitet.
I kontakten med kunder kommer du ofta att behöva guida dem till rätt tjänst och vara bekväm med försäljning av tilläggstjänster som underlättar handläggningen av deras ärenden.
Du kommer att vara kontakt med konsulat och visumcenter samt ansvara för del av det dagliga logistikarbetet där vi ansvarar för att varje ansökan ska komma fram till kunden i god tid innan deras planerade resa.
Tjänsten passar dig som vill ha en roll där du får ansvara för hela processen från start till mål och kombinera dina administrativa färdigheter med din förmåga att kommunicera och leverera service i världsklass!

Dina arbetsuppgifter:
· Handlägga kunders ärenden och besvara allmänna frågor om visum vi telefon och mail
· Noggrant kontrollera dokument och ansökningar till olika länder
· Jobba med merförsäljning av våra tilläggsprodukter och tjänster
· Uppdatera vårt affärssystem med information om status och händelser för varje ansökan
· Kommunicera med ambassader, konsulat och myndigheter
· Arbeta med logistik och försändelser via olika typer av budtjänster

Dina kvalifikationer:
· Gillar kontakt med människor och har en bra känsla för högklassig service
· Mycket god datorvana krävs då du kommer arbeta dagligen i våra affärssystem
· Du är snabblärd och kan enkelt anpassa dig till nya rutiner och system
· Du gillar ordning och reda samt att arbeta mot tydliga deadlines
· Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både muntligt och skriftligt

Meriternade kvalifikationer
· Du har 1-2 års arbetserfarenhet från kundtjänst eller administrativt arbete

Vi erbjuder:
· En tillsvidareanställning i ett globalt storföretag med hög tillväxt
· Bra möjlighet att arbeta i ett litet team som ger mycket plats för individen
· En internationell miljö där man har daglig kontakt med kända varumärken
· Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget i Sverige såväl som internationellt


Känner du att det är dig vi letar efter?
Vi ser framemot att ta emot ditt CV och personliga brev, där du gärna får beskriver dig själv och berättar varför du känner att du skulle passa perfekt hos oss på Visumservice.
Vi tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt person, så vänta inte med din ansökan!
För att vara aktuell för tjänsten ska den sökande vara ostraffad samt utan betalningsanmärkningar.
Ansök om tjänsten via länken nedan:

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Comet Consular Services AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2023
  • Ansök senast: 12 november 2023

Postadress

Sveavägen 159
STOCKHOLM, 11346

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024