Vitec förstärker sin mjukvarusupport

Arbetsbeskrivning

Vitec är ett programvarubolag med ca 300 medarbetare som erbjuder branschspecifika affärssystem. Med våra mjukvaror och specialisttjänster erbjuder vi ett modernt och lönsamt stöd för våra kunders grundläggande affärsprocesser. Branscher där de specifika behoven gör våra erbjudanden unika och mer kostnadseffektiva än generella systemlösningar utgör våra fokusområden.

Inom Vitec koncernen finns affärsområde Mäklare som utvecklar, marknadsför och säljer programvaror för fastighetsmäklarbranschen. Produkterna består av system som stöder mäklarens affärsprocesser, allt från intag och marknadsföring av en bostad till kontraktsskrivningen och slutförande av affären. Bland kunderna märks bolag som Fastighetsbyrån, Svensk Fastighetsförmedling, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Mäklarhuset, Bjurfors, SkandiaMäklarna, HusmanHagberg m.fl.

För mer information om företaget se: http://www.vitec.se

Affärsområde Mäklare söker nu en ny medarbetare till Kundservice. Arbetsuppgifterna består av att vägleda kunden fram till en lösning främst via telefon men även via e-post och fjärrstyrningsverktyg. Detta kräver att du kan förklara och kommunicera handhavande, installationer och tekniska frågor på ett klart och begripligt sätt.

Det dagliga arbetet innebär bland annat att du ska:
- hantera ärenden (handhavande och teknik) i 1st och 2nd line support
- handleda och utbilda kunden i våra mäklarsystem
- hantera Licenser och orders samt fakturafrågor
- tidvis även vara behjälplig vid systemtestning i samband med nya versioner

Våra Windowsapplikationer har kopplingar till Internet och Microsofts produkter varför god kunskap om operativsystem, Internet och Office är nödvändigt för tjänsten. Du får gärna ha kunskap eller erfarenhet från fastighetsmäklarbranschen och våra system.

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du är kontrollerad i stressituationer och skiljer på det personliga och professionella. Du är en nyfiken och pedagogisk problemlösare som bryter ner och analyserar problemet, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. Du är en lagspelare som tillför positiv energi i gruppen som idag består av 14 personer i tätt samarbete över orterna.

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Omfattning: Heltid (schemalagd tid mellan 8:00?17:00 vardagar). Månadslön. Individuell lönesättning utifrån kollektivavtal med Unionen.
Plats: GKalmar
Sista ansökningsdag: 2014-04-27. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Ansökning samt CV skickas till jobb@vitec.se, skriv "Kundservice" i ämnesraden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hans Ringfjord
0480-447499
Erik Jonsson
0706066505

Sammanfattning

Besöksadress

Redeg 1b
Göteborg

Postadress

None
Västra frölunda, 42677

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024