OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vittraskolorna, ett av Sveriges ledande friskoleföretag med 23 för- och grundskolor runt om i landet. Tillsammans ansvarar vi för cirka 8000 barn och elever och har cirka 1000 medarbetare. Vi startade vår första skola 1993 och ingår sedan 2008 i AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag.
På Vittra är vårt mål att varje barn ska bli medveten om sig själv och världen omkring oss. Vi förbereder dem med kunskap och mod för att de ska känna att de kan vara med och påverka samhället till det bättre.
Vittra Västra Hamnen är en mindre F-9 skola belägen ett stenkast från Turning Torso. Vi tror på ett nära samarbete mellan elever, vårdnadshavare och personal vilket präglar våra arbets- och synsätt.
Hos oss utgör du ett nära chefstöd till skolledarna inom områden som elev-, personal-, ekonomi-, informations-, och myndighetsadministration. Du kommer i ditt uppdrag ha en central och viktig roll i vår expedition där du fungerar som vårt ansikte utåt och kommer dagligen få ta emot besök, hjälpa och vägleda elever, pedagoger, föräldrar, myndighetspersoner med mera.
I uppdraget ingår det även att hantera elevadministration, såsom t.ex. registrera elever, placeringar, betyg och andra elevresultat. Du ansvarar för vår posthantering, diarieföring, registrering, arkivering mm.
Du kommer också arbeta med att hantera fakturor, göra konteringar, inköp och beställningar via vårt ekonomisystem.
Arbetsuppgifter kopplade till korttidsbemanning, bl.a. bokning av vikarier och administration kring detsamma , ingår också i uppdraget.
Kvalifikationer
Du som söker har minst gymnasieutbildning eller motsvarande. Vi ser gärna att du har utbildning inom det administrativa området, gärna kopplat till ekonomi eller IKT. För tjänsten krävs erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna på skola eller i kommunal verksamhet. Du har god IT-vana och har lätt för att tillägna dig olika system. Du har god svenska i tal och skrift, kan du dessutom arabiska ser vi det som meriterande.