Vizzit söker en supporttekniker som vill ta steget mot utveckling

Vizzit söker en supporttekniker som vill ta steget mot utveckling

Arbetsbeskrivning

Vizzits specialitet är att identifiera vad som engagerar besökare på en webbplats. Våra verktyg gör det nämligen möjligt för våra kunder att se hur besökare till deras webbplatser beter sig, och gör detlätt för dem att hålla sina webbplatser aktuella. Låt oss beskriva hur en arbetsdag ser ut hos oss:
Din arbetsdag börjar i en ljus lokal i centrala Stockholm. Du och dina kollegor går igenom dagens nyasupportärenden. Det är vanligtvis under tiotalet, från kunder i både den privata och offentliga sektorn. Inom en timme arbetar du med dina ärenden. Vissa kräver bara att du ändrar inställningar i våra system, eller hjälper kunden göra detsamma på sin sida. Andra kräver att du visar upp din kreativa sida och löser problem du aldrig sett förut. Du kanske behöver hämta ut data från en databas genom att skriva ett SQL-query. Eller så behöver du skriva några rader i PHP för att aktivera en kundspecifik funktion eller lösning.
Du arbetar huvudsakligen självständigt, och det är sällan kunden som ringer dig. Du är självklart bekväm och glad när du ringer upp kunder, men du spenderar förhållandevis lite tid i telefon. Om du behöver hjälp så har du kollegor som kan stötta dig i ditt arbete. Du kommer även ha tid över för andra uppgifter, t.ex. att sätta dig in i våra utvecklingsprojekt och programkod.
För att klara jobbet som supporttekniker bör du ha följande kompetenser:
- Van vid kundkontakt och supportarbete
- Förstå och göra ändringar i systeminställningar skrivna i PHP
- God förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt i svenska
Om du även har kunskap inom JavaScript, och kan hämta specifik information från databaser med hjälp av SQL-queries så är det en fördel. Om inte så får du lära dig det hos oss, då det är nödvändigt i vissa supportärenden.
Det kommer även finnas möjlighet att sätta dig in i andra programmeringsspråk, framför allt Python, vilket på sikt kan leda till andra tjänster inom företaget, t.ex. renodlad utvecklare.
Som person är du glad, social, och gillar att hjälpa till. Vi tror att du är i början av din karriär och har jobbat med support ett år eller så, men känner för att hitta ett jobb där du gör mer än att bara lyfta en telefon. Du letar efter en arbetsplats där du får ta dig an skiftande utmaningar, lära dig nya saker, och växa som person. En arbetsplats som Vizzit.
#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vizzit International AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2020
  • Ansök senast: 24 augusti 2020

Postadress

Ynglingagatan 12, 1 tr
Stockholm, 11346

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024