OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Anstalterna har tillsammans 121 platser och arbetar med inriktning på behandlingsarbete för klienter med narkotikamissbruk. Personalassistent, tillsvidare: Som personalassistent kommer du aktivt delta i det personaladministrativa arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att: Registrera, expediera och administrera handlingar i samband med rekrytering, samt sköta kontakter med de sökande, delta vid intervjuer, skriva anställningsavtal mm Ansvara för och säkerhetsställa inrapportering i det personaladministrativa systemet Palett, som kvalitetskontroll av frånvarorapportering och arbetstidsförändringar. Upprätta verksamhetsunderlag och grundscheman. Delta i utbildningsinsatser. Planera, rangera/anställa och samordna behov av personal och utgöra ett stöd vid schemaläggning inom ramen för periodplanerad arbetstid, (PPA). Svara för support till anställda avseende Palett Webb och Palett Kom &Gå. Ansvara för personalakter. Som personalassistent företräder du arbetsgivaren i personalfrågor. Assistent, (chefsstöd), tillsvidare: Administrativt stöd för Kriminalvårdchefen och övriga ledningen. Vi söker en kvalificerad administratör som kan vara "spindel i nätet". Du gillar att ta ansvar, att ha många bollar i luften, att kunna växla mellan övergripande frågor och detaljer, har god organisationsförmåga, god social kompetens, uttrycker dig bra i tal och skrift och självklart är du en god administratör. Du får arbeta med de administrativa processerna för ledningsgruppen, samverkansgruppen, verksamhetsplanering och organisationsfrågor. Du får också svara för personalinformation, hålla verksamhetens agenda uppdaterad, ansvara för att remisser och förfrågningar blir handlagda samt många övriga frågor av olika karaktär. Klienthandläggare vikariat: Du skall under Kriminalvårdsinspektören ansvara för det samlade klientarbetet vilket bl.a. innebär att bereda ärenden samt fatta vissa klientbeslut enligt delegation, leda behandlingskollegier, coacha kontaktpersonerna samt följa upp och kvalitetssäkra deras arbete. I dialog med vårdarna ska du utveckla kontaktmannaskapet och programverksamheten. Vikariatet räcker året ut, med ev. fortsättning KVALIFIKATIONER Personalassistent: Du har kompetens motsvarande minst treårigt gymnasie, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Högskoleutbildning inom PA-område är meriterande. God IT-kompetens och kunskap i Officeprogrammen är nödvändig liksom att du kan uttrycka dig i tal och skrift. Stresstålighet och samarbetsförmåga värderas högt. Erfarenhet från arbete med personalplaneringprogram och Palett är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Assistent, (chefsstöd): Du skall ha dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete på denna nivå, ha adekvat utbildning, gärna inom personalfältet. Klienthandläggare vikariat: Du har universitets- eller högskoleutbildning med i första hand beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du uttrycker dig lätt och väl i tal och skrift. Tidigare arbete inom Kriminalvård, missbruksvård eller från annan verksamhet är meriterande. Du trivs med många bollar i luften och har god social kompetens. IT-vana är en fördel. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.