OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
Arbetsuppgifter
Trivs du i en roll där du med din erfarenhet bidrar till bättre en kundupplevelse? Nu söker Samsung en Norsk VOC (Voice of customer) agent till sin kundtjänstavdelning. Uppdraget är ett konsultuppdrag med stor chans till förlängning med start relativt omgående.
Arbetsbeskrivning
I rollen som VOC agent kommer huvudfokus vara att utveckla och förbättra processer för kundtjänst och kundservice genom utvärdering, dialog med kund och genom att i ett tidigt skede identifiera problem som kan leda till kundmissnöje.
Att prata med kunderna är en viktig uppgift som kommer att hjälpa dig i ditt arbete med att förbättra Samsungs processer.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Registrering, utredning och hantering av ärenden som inkommer till VOC via telefon, e-post eller vanlig post
• Följ upp med samtal med missnöjda kunder för att ta reda på vad som gjort dem missnöjda
• Hjälpa produktspecialist och produktchef med information om äldre ärenden, reklamationer och/eller supportärenden.
• Ha dialog med kunder och andra inom företaget för att ta fram processer för att undvika missnöje samt höja kundnöjdheten.
• Ta fram lösningar och förslag på ersättning inom Samsungs ramar.
• Genomföra utgående kundsamtal för att följa upp kundupplevelsen
• Du kommer att hjälpa till med att skapa månatliga rapporter och delta i möten med Service Nätverk för Chefer att hitta brister i processer som orsakar missnöje.
• Översätt texter till manualer, webbsidor och andra informativa meddelanden till språket i det land du representerar
• Hjälpa Samsung-anställda med informationen ovan
Ansök redan idag!
Din profil
Din profil:
-God självkänsla – kan få kunderna att känna sig trygga trots att kandidaten är ny på tjänsten
-Effektiv
-Strukturerad
-Nyfiken
-Driven
Du behöver ha:
-Stor förmåga att hantera dator- och telefonsamtal samtidigt
-Stor förmåga att använda dator som arbetsredskap, som att enkelt kunna navigera mellan olika system
-Medel/hög erfarenhet av Outlook och Word
-Grundläggande/medelstor erfarenhet av Excel
-Erfarenhet av kundservice via telefon
Språk:
-Modersmål i tal och skrift på Norska
-Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
Önskar att ha:
-Erfarenhet från kundservice för eftermarknad
-Erfarenhet från konsumenträtt
-Erfarenhet av kundservice som hanterar ersättning, retur, krediter
-Erfarenhet av kundservice kring försäkringshantering/regresskrav
-Bra/ Modersmål i tal och skrift på ett andra nordiskt språk