OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Fortum är ett ledande energiföretag som ger sina kunder el, värme och kyla samt smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten. Vi vill engagera våra kunder och samhälle att gå med i förändringen för en renare värld. Vi sysselsätter cirka 9 000 yrkesverksamma i Norden och Baltikum, Ryssland, Polen och Indien. År 2017 var vår försäljning 4,5 miljarder euro och 61% av vår elproduktion var CO2-fri. Fortums aktie är noterat på Nasdaq Helsinki.
Fortum Consumer Solutions består av flera starka energimärken som Fortum, Hafslund Strøm, NorgesEnergi, Göta Energi och Kotimaan Energia. Vi är Nordens största energidistributör och erbjuder våra nästan 2,5 miljoner kunder tillförlitlig och hållbar energi. Genom flexibla arbetsmetoder, ett grönt fokus och starkt tvärfunktionellt samarbete strävar vi efter att göra våra kunders vardag enklare med ny teknik och innovativa lösningar och tjänster.
Uppdraget är en tillsvidareanställning hos Fortum med inledningsvis 6 månaders provanställning.
Din roll
I rollen som Voice & Direct Sales Manager så blir du en viktig del i att hantera hela processen för Voice & Direct Sales med ett stort kundfokus. Du kommer att säkerställa kostnadseffektiviteten, kundnöjdhet och att budget uppnås genom kontinuerlig utveckling. Du är även ansvarig för att implementera den övergripande strategin för varumärkesposition och kundvärdesförslag. Tillsammans med ett fantastiskt team kommer du att se till att Fortums kunder hamnar i fokus i allt som görs. Du kommer att rapportera till Sales Manager Energizing.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Uppnå budget för alla kanaler i närområdet relaterade till kundnummer, kostnader, marginaler och kvalitet.
- Skapa en operativ strategi för Voice och Direct-kanalen tillsammans med de olika specialisterna inom avdelningen
- Arbeta proaktivt med att effektivisera, optimera och förbättra den nuvarande driften
- Definiera och implementera olika tester och utvärdera dem
- Identifiera och implementera nya byråer, förhandla om Cost Per Order(CPO) och säkerställa lönsamhet i försäljningen i samarbete med upphandling
- Övergripande ansvar för Voice & Direct försäljningskanaler
Din profil
Vi söker sig som har en relevant högre utbildning inom exempelvis ekonomi, ledning, försäljning eller marknadsföring. Du har tidigare arbetslivserfarenhet av försäljning och marknadsföring. Du har gedigen försäljningskunskap från olika branscher och är van att arbeta med externa partners. Du har en säljledningsbakgrund och erfarenhet av nyckelkontohantering. Du har även förhandlings- och marknadsföringsfärdigheter.
I rollen som Voice & Direct Sales Manager så kommer du att ha det övergripande ansvaret vilket ställer stora krav på att du är resultatorienterad, strukturerad och kundcentrerad. Vidare är duktig på att samarbeta, tar egna initiativ och är självgående för att komma framåt i processerna. Du är analytisk, strategisk och gillar att ta beslut utifrån data. Utöver det är du kommunikativ och har en god ledarskapsförmåga.
Vi kan erbjuda
- En utmanande position inom Fortum Consumer Solutions med stora utvecklingsmöjligheter
- Att bli en del av en mycket kompetent tvärfunktionell organisation med högt tempo och tydliga ambitioner - i en kreativ, vänlig och flexibel arbetsmiljö.
- Möjligheter till personligt lärande och professionell utveckling
- Vi är ett företag för Doers - de som vill göra skillnad. Kom och led förändringen med oss!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på julia.revland@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)