Voice of Customer Agent till Samsung

Voice of Customer Agent till Samsung

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av kundservice och är redo för att ta steget vidare i karriären? Vill du representera ett av de största varumärkena i världen där du har en viktig funktion och ansvar för att höja kundupplevelsen

Arbetsbeskrivning

I rollen som Voice of Customer Agent kommer du att hantera och utreda fall där kunden har ett ärende gällande en produkt, en tillverkare, ett svar eller andra problem som påverkat en kund på grund av en Samsung/kund-produkt. Kunder lämnar in sina ärenden via en länk som de fått från callcenter där du har en viktig roll att göra en grundlig utredning av ärendet, baserat på information från verkstad, återförsäljare, callcenter, konsumenträtt, Samsungs juridiska avdelning och/eller andra möjliga resurser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter, men begränsas inte till:

• Registrering, utredning och hantering av ärenden som inkommit till VOC via telefon, mejl eller vanlig post
• Insamling av information - Rapporter, fakta, lagar, uttalanden och annan dokumentation för korrekt hantering av ärendena
• Kontakt med verkstäder, produktspecialister och callcenter för att lösa ärenden
• Bedöma ärendenas orsaker, konsekvenser och lösningar utifrån ärendets karaktär
• Registrera kundinteraktioner och kontakter för att säkerställa korrekt framtida interaktion
• Bedöma skälig ersättning
• Hantering av tidig riskindikation
• Utreder och vidarebefordrar ärenden med felaktig information på hemsidan, manualer mm.
• Hantera återbetalningsrelaterade frågor från kunder
• Ansvarig för goodwillmail gällande kostnadsfria reparationer
• Informera och hantera kunder med frågor och klagomål om garanti, klagomål eller andra typer av synpunkter
• Utföra utgående kundsamtal för att följa upp kundupplevelser
• Översätt texter för manualer, webbsidor och andra informativa meddelanden till norska

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen har du arbetslivserfarenhet av att hantera kundserviceärenden där ditt främsta verktyg har varit mejl, telefon och ärendesystem. Du är självgående i ditt arbete och har en god förståelse såväl som för kund som interna avdelningar i en stor internationell organisation. Du är alltid öppen för att hjälpa kollegor och går utanför dina egna ramar vid behov. Vidare tar du ett stort ägandeskap i allt du tar dig an och med största omsorg samt förståelse hanterar du olika kundrelaterade ärenden. Som person har du ett stort engagemang i att höja kundupplevelsen och är proaktiv i ditt arbete när det kommer till förbättringsarbeten. Som person är du lojal, noggrann, analytisk och bidrar med en positivitet till dina kollegor. Du har en förmåga att hantera och se lösningar på komplexa kundrelaterade ärenden då du har en god förståelse för flöden och kontaktvägar. Du har även en fallenhet för att bygga starka och långsiktiga kundrelationer med dina tidigare kundserviceerfarenheter och skapar förtroende för både kunder och kollegor.

Kvalifikationer:
Flytande norska, engelska och svenska i tal och skrift
Mycket god vana av kundsupport via telefon, mejl och ärenderegistrering
Tekniskt kunnig och god erfarenhet av olika ärendesystem
Mycket goda kunskaper i Outlook och Word
Grundläggande kunskaper i Excel

Meriterande:
Erfarenhet av kundservice för eftermarknad
Erfarenhet av konsumenträtt
Erfarenhet av kundtjänsthantering av ersättningar, returer, krediter
Erfarenhet av kundservice med försäkringshantering

Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag hos vår kund med omgående start och som förväntas fortlöpa i 2 år. I detta konsultuppdrag erbjuds du 6 veckor semester och viss flexibilitet finns för distansarbete. Tjänsten är förlagd på kundens kontor i Kista. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Felicia Pettersson på felicia.pettersson@jurek.se eller Mikaela Danilovic på mikaela.danilovic@jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan via www.jurek.se!
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2023
  • Ansök senast: 21 april 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


10 januari 2025

10 januari 2025

Customer Support

9 januari 2025