OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Volkswagen Finans Fleetavdelning består av tre grupper, Fleet Sales, Fleet Customer och Fleet Administration. Fleet Customer, där vi nu söker en kollega, består idag av 10 medarbetare uppdelade i två grupper där den ena gruppen supporterar våra fleetkunders förare och den andra gruppen, implementerar nya kunder och supporterar Fleetmanagers.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Södertälje, endast 30 minuter från Stockholm. Som anställd hos oss kan vi utöver ett engagerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter erbjuda dig ett antal generösa anställningsförmåner som exempelvis prestationsbonus, personalbil och friskvårdsbidrag. Hos oss har du har du möjlighet till ett flexibelt arbetssätt genom att kombinera arbete på distans med arbete i våra nyrenoverade lokaler.
Vi är en medelstor organisation där varje medarbetare är viktig, men som genom den stora Volkswagen-koncernen också besitter många möjligheter. Det bästa av båda världar skulle man kunna säga! Här finns handlingsutrymme och för den drivna och nytänkande finns alla möjligheter att få vara med och påverka. Vår arbetsplats genomsyras dessutom av våra värderingar Tillit, Mod och Kunden i centrum varpå vi söker dig som delar dessa. Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning i olika åldrar hos våra anställda oavsett befattning eller nivå.
Vill du utvecklas tillsammans med oss?
Som medarbetare i gruppen Implementation & Fleetmanagersupport får du möjlighet till utvecklande och varierande arbetsuppgifter.
Du kommer att arbeta nära fleetkunderna och ha daglig kontakt med bl.a fleetmanagers och löneadministratörer via telefon och mejl. Du kommer i viss mån, eller om behov uppstår, genomföra digitala eller fysiska möten med kunderna som antingen kan ske på egen hand eller tillsammans med Key Account Managers från Fleet Sales.
Du kommer vidare att ansvara för implementation av nya kunder där arbetet bl.a består i att inhämta uppgifter från kund, såsom försäkringsbolag, kostnadsställen, kontoplaner m.m men även inhämta lösenofferter och biluppgifter från andra finans- och administrationsbolag. I implementationen ingår även utbildning av kunderna i våra digitala verktyg.
I rollen ingår även att skapa och besvara frågor kring det månatliga löneunderlaget som presenteras för våra fleetkunder. Även rapportuttag och effektiviseringsförslag till kunderna, rörande deras vagnpark, ingår i det dagliga arbetet.
Nog om oss. Nu är vi nyfikna på DIG!
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och goda kunskaper i Excel. Vi ser gärna att du har arbetat med bilfinansiering och biladministration tidigare. Har du erfarenhet av kundimplementationer eller projektledning är det meriterande.
För att lyckas i rollen Implementation & Fleet Managersupport behöver du ha god samarbetsförmåga, vara serviceinriktad och relationsskapande. Du har god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska. Du är strukturerad och självgående och tar ansvar för att leverera med kvalitet. Vidare behöver du kunna vara flexibel och ha ett gott omdöme. Beslutsam och affärsmässig är andra egenskaper som passar in på dig.
Låter detta intressant? Tveka inte att söka redan idag!
Besök vår hemsida för mer information om oss som företag samt hur vi hanterar dina personuppgifter i rekryteringsförfarandet. Vi undanber oss kontakt med säljare från bemannings- och rekryteringsföretag.