OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för kundservice och trivs i en arbetsmiljö med högt tempo? Söker du ett arbete där du har daglig kontakt med kunder och återförsäljare i kombination med mycket administrativt arbete? Vi på Volkswagen Finans Sverige AB söker en handläggare till den grupp inom vår kundservice avdelning som hanterar våra serviceavtal och tillhörande tjänster, Service Operations. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt huvudkontor i Södertälje, endast 30 minuter från Stockholm. Som anställd hos oss kan vi utöver ett engagerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter erbjuda dig ett antal generösa anställningsförmåner som exempelvis bonus, personalbil och friskvårdsbidrag.
Vi är en medelstor organisation där varje medarbetare är viktig, men som genom den stora Volkswagen-koncernen också besitter många möjligheter. Det bästa av båda världar skulle man kunna säga! Här finns handlingsutrymme och för den drivna och nytänkande finns alla möjligheter att få vara med och påverka. Vår arbetsplats genomsyras dessutom av våra värderingar Tillit, Entusiasm, Ansvar, Mod och Kundfokus varpå vi söker dig som delar dessa. Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning i olika åldrar hos våra anställda oavsett befattning eller nivå.
Vill du utvecklas tillsammans med oss?
Avdelningen Operations ansvarar för kundservice och support samt det administrativa flödet gällande finansieringsavtal med tillhörande tjänster. Avdelningen är fördelad på fyra grupper och gruppen Service Operations ansvarar för kundservice gällande serviceavtal och tillhörande tjänster. Från avtal till avslut och alla däremellan förekomna ändringar. Våra kunder är privatpersoner, företag, återförsäljare och övriga avdelningar inom företaget samt märkesgruppers försäljnings- och servicefunktioner.
Som Handläggare på Service Operations kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att besvara frågor från våra kunder och återförsäljare över telefon och mail gällande serviceavtal. Utöver detta består arbetet också av support till återförsäljare och övriga avdelningar inom företaget i såväl system- som produktfrågor samt support till slutkund i diverse avtalsfrågor. Aktivering och avslut av serviceavtal, handläggning av förlängningar, överlåtelser, kontraktsändringar, fellistor, back-loghantering m.m. är några vanligt förekommande arbetsuppgifter.
Nog om oss. Nu är vi nyfikna på DIG!
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kundservice och administration samt verskads- eller servicearbete. För tjänsten krävs minst gymnasieexamen, men det är meriterande är om du har en högskoleutbildning. Det är även meriterande med erfarenhet från bil- eller finansbranschen samt tidigare arbete som servicerådgivare eller servicemarknad. Du har god kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska. Du har även goda datorkunskaper.
För att lyckas i rollen har du förmåga att anpassa dig vid snabba förändringar och sätter stort värde i att bemöta kunden på ett professionellt sätt i alla lägen. Som person är du lösningsfokuserad, samarbetsvillig och har lätt att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du tar egna initiativ, är ansvarstagande, noggrann och har förmågan att kunna prioritera samt arbeta självgående på ett organiserat och effektivt sätt.
Låter detta intressant? Tveka inte att söka redan idag!
Besök vår hemsida för mer information om oss som företag samt hur vi hanterar dina personuppgifter i rekryteringsförfarandet. Vi undanber oss kontakt med säljare från bemannings- och rekryteringsföretag.