OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Volution Sweden AB ingår i Volution-koncernen som är ett börsnoterat bolag med huvudkontor i UK. Gruppen består av ett flertal företag som främst arbetar inom ventilation. I nordiska divisionen ingår Volution Sweden, VoltAir System, Pamon och Air Connection med huvudkontor i Växjö. Vi är inne i en expansiv fas och vi vill fortsätta växa genom förvärv av nya verksamheter och genom organisk tillväxt i våra befintliga verksamheter. Verksamheten är baserad centralt i Växjö i nya fräscha lokaler.
Vill du anta den spännande utmaningen att arbeta som löneadministratör där du kommer att ha en central roll i en framtidsbransch under snabb utveckling?
Arbetsbeskrivning
Som löneadministratör arbetar du inom företagets HR-funktion med administrativa uppgifter inom främst lön, men även personalrelaterade frågor kopplat till lön. Du kommer att ansvara för löneadministrationen och säkerställa en korrekt löneprocess för de svenska bolagen inom Volution-koncernen. Det innebär att du hanterar frågor relaterat till lön så som tid, resor, sjukfrånvaro, ledigheter, skift – och övertidsersättningar etc. Du är även personalens kontaktperson i dessa frågor. Därtill sköter du kontakten med och rapporteringen till myndigheter till exempel Skatteverket, Försäkringskassan och Fora/Collectum. Du kommer även arbeta ihop med ekonomiavdelningen med administrativa arbetsuppgifter så som kvittohantering och hantering av företagskort.
Hos oss får du goda möjligheter att utveckla och effektivisera löneprocessen med nya arbetsmoment som går att automatisera. Du kommer till en arbetsplats med korta beslutsvägar och ett engagerat team. Som löneadministratör kommer du att ha helhetsansvaret för vår löneprocess och dess hantering för samtliga anställda.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning och erfarenhet från en liknande roll, gärna från tillverkande företag. Du har god kunskap om lagar, regler och avtal och det är meriterande om du har erfarenhet av Teknikavtalet. Du har minst 3 års erfarenhet av löneadministration och hantering i löneprogram, det är meriterande om du arbetat i Kontek lön samt reseräkningssystem. Vi ser gärna att du arbetat i någon form av affärssystem med tidshantering och scheman.
Som person är du strukturerad, prestigelös och flexibel samt har en god kommunikationsförmåga. För att trivas i denna roll där du möter medarbetare och chefer över hela den svenska organisationen krävs en god social kompetens samt förmågan att situationsanpassa din kommunikation till de olika kontaktytorna du möter. Eftersom du blir en del av HR-funktionen är det viktigt att du är serviceinriktad och flexibel i ditt sätt att ta dig an dina arbetsuppgifter.
Varaktighet och placering
Tillsvidareanställning på heltid eller deltid enligt överenskommelse med start omgående, placering i Växjö.
Vill du veta mer?
Har du frågor får du gärna kontakta HR Martin Åkerman på 0470-70 77 01
Välkommen med din ansökan och CV som du skickar via e-post till hr@volutiongroup.se, märk din ansökan med ”Löneadministratör”
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och ser därför gärna att du skickar oss din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-06-05.