Volvofinans Bank söker nya medarbetare till Sveriges bästa Kundservice

Arbetsbeskrivning

Välkommen att hänga med på en superspännande resa med oss och våra ägare Volvo Cars och Svensk Volvo- och Renaulthandel. Vi utvecklar ständigt nya produkter och tjänster med fokus på bland annat mobila betallösningar och smartare bilekonomi för våra kunder på den svenska marknaden. Vi behöver nu förstärka vårt fantastiska team med fler kollegor. Och det är inte vilken Kundservice som helst, utan Sveriges bästa kundservice inom bankbranschen enligt organisationen Brilliant.

Brinner du för att hjälpa människor och lösa problem? Tycker du att teamwork är det bästa som finns? Då passar du verkligen in hos oss. Vår inställning är att kunden alltid ska vara i fokus och vi tycker att det är viktigt att kundresan är så enkel som möjligt. Därför jobbar vi konstant med att förbättra oss genom att ta in insikter och lyssna av våra kunder.

Om rollen

Som handläggare på Kundservice arbetar du med kundvård och merförsäljning. Till exempel kommer du att:


• Guida kunder i allt från fakturering, registrering och uppläggning av lån/krediter till bortglömda pinkoder
• Sälja in våra tilläggstjänster för att leverera ännu bättre upplevelse och service
• Agera teknisk guide i digitala gränssnitt som app och hemsida samt säkerställa en kvalitativ och snabb lösning på kundens problem

Som handläggare på Kundservice ingår du i ett team bestående av 35 engagerade och kunniga kollegor. Stämningen är härlig och vi ser till att ha roligt tillsammans som ett lag. Till din hjälp i vardagen finns coacher och teamledare och det finns stort utrymme att växa i rollen genom nya kunskaper och utmaningar. Vi uppmärksammar prestationer och firar gärna lite extra vid goda resultat.

För att du ska trivas tror vi att du:


• Har en positiv attityd och är engagerad och driven i ditt arbete
• Har ett genuint intresse för kunder och service/sälj
• Är duktig på att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Har läst 3-årigt ekonomiskt gymnasium eller motsvarande
• Har tidigare erfarenhet av en serviceinriktad roll

Möt några av våra kollegor inom Kundservice:

https://www.volvofinans.se/om-oss/stories/lotta/

https://www.volvofinans.se/om-oss/stories/emelie/

https://www.volvofinans.se/om-oss/stories/christer/

Ansök redan idag

Tycker du att det verkar vara en roll för dig? Då vill vi att du skickar din ansökan senast den 5 januari 2021, men gärna tidigare eftersom urval och intervjuer sker löpande. Tjänsterna är vikariat på heltid med tillträde februari 2021 eller enligt överenskommelse. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta vår Kundservicechef Linda Pedersen på telefon 031-83 88 87.

Med visionen om att vara The Mobility Bank jobbar vi för att ständigt utveckla och förbättra vardagen med bilen för våra kunder, partners och anställda. Vi gör det på vår värdegrund Great  som står för ledorden glädje, resultat, engagemang, ansvar och tillsammans. I rollen som Handläggare på Kundservice blir du en viktig person på vår resa framåt och vi erbjuder dig en arbetsplats av utvecklingsmöjligheter, skön stämning och ett väldigt spännande nuläge att bygga på. Vi sitter centralt beläget på Bohusgatan i Göteborg i nyrenoverade lokaler med fräscha och inspirerande ytor att arbeta, utvecklas och trivas på.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofie Gundemark, Gruppchef förvaltningsgruppen
08-634 93 24
Beatrice Bergström
+46739883687
Linnea Josefsson
+46737003754

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Volvofinans Bank AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2020
  • Ansök senast: 5 januari 2021

Besöksadress

Ynglingagatan 14
None

Postadress

Ynglingagatan 14
Stockholm, 11347

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024