OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till våra verkstäder i Stockholm söker vi nu en Operativ inköpare.
Om rollen
Hos oss är du en av tre operativa inköpare som ansvarar för att stora delar av vår verksamhet inom VR köper in rätt reservdelar och tjänster. Du säkerställer via beställningar i SAP att våra verkstäder har allt som behövs för att kunna utföra sitt arbete på bästa sätt. Vi sitter tillsammans på kontoret som ligger beläget ovanpå Råsta-garaget i Sundbyberg.
Några av huvuduppgifterna:
• Skapa beställningar.
• Hantera fakturor och övriga prisfrågor.
• Bistå med inköpsanalyser och trender samt ta fram underlag och bidra med inköpskompetens för upphandlingar.
• Följa upp leveransprecision och säkerställa korrekta leveransdatum på samtliga beställningar.
• Driva förbättringsarbete inom områden där avvikelser eller förbättringspotentialer har identifierats.
• Arbeta proaktivt för att fånga upp inköpsbehov i verksamheten.
• Vid behov uppdatera och komplettera priser, materialnummer och leverantörsregister.
Vi ser stora möjligheter till att utveckla denna tjänsten i framtiden.
Om VR i Sverige
Sommaren 2022 förvärvade finländska VR Group Arriva Sverige AB. VR, som ägs av finländska staten, har 160 års erfarenhet av att köra tåg, spårvagnar och bussar och är ledande inom spårburna och elektrifierade transporter. Med totalt 9 000 medarbetare i Finland och Sverige är VR idag dessutom en av Nordens största aktörer inom kollektiv- och fjärrtrafik, logistik och underhåll. Det som nu är VR i Sverige hjälper varje år 170 miljoner resenärer att nå sina resmål. Vi sköter Skånes Pågatåg, Östgötapendeln, buss i Helsingborg och Kristianstad, samt bussar och spårvagnar i Stockholmsregionen. Med 3 200 engagerade medarbetare, 800 bussar, 122 tåg och 65 spårvagnar, skapar vi moderna och klimateffektiva transportlösningar, där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos VR ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och servicegraden hög. Som en del av VR Group blir vi större, starkare och ännu bättre på att utveckla och erbjuda effektiva och gröna lösningar, lösningar som blir allt viktigare för klimatomställning och välstånd. Att ersätta dieselbussar med eldrivna är bara ett exempel på vad VR gör just nu. VR:s mål är att bli bäst i Norden, att växa och vinna nya marknadsandelar. Det gör vi genom att hitta nya innovativa lösningar som får ännu fler att resa kollektivt. Häng med på vår resa!
Din bakgrund
Eftersom arbetet till största del är operativt ser vi att du har cirka 3 års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter.
Eftersom inköpsbehovet varierar från dag till dag bör du vara stresstålig och kunna arbeta med olika uppgifter parallellt.
Du har daglig kontakt med andra kollegor inom inköp och verkstäderna, varför du bör vara serviceinriktad och social. Du ska kunna tala och skriva svenska och engelska på en god nivå. Det är ett måste att du har goda kunskaper i Office-paketet och kunskaper i SAP är meriterande.
Ansökningsprocess
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast 2022-12-31. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kontakta Filip Urwäder via filip.urwader@vrsverige.com
Välkommen med din ansökan!
Observera! Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan. Ansökningar som skickas in på annat sätt kommer ej att kunna hanteras.