VSO för kundflöden till Utvecklingsavdelningen för kundmöte

VSO för kundflöden till Utvecklingsavdelningen för kundmöte

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Utvecklingsavdelningen
Utvecklingsavdelningen är en nystartad avdelning med ansvar för att hålla ihop kundmötet oavsett vilken kanal eller tjänst kunden möter oss i.

Vårt uppdrag är att säkerställa att utveckling sker utifrån ett helhetsperspektiv med kundens situation och hela resa i fokus. Vårt arbete ska bidra till att skapa sammanhållna kundflöden som passar in i kundens helhet och där övergångarna fungerar utan avbrott och utan att kunderna behöver börja om i nästa kontakt.

Målet är att all utveckling mot kund ska bedrivas med förståelse av vilken plats den utgör i kundflödet och vad som behövs för att flödet ska passa in i kundens helhet och stötta kundens väg mot målet.
Avdelningen är placerad på VO Direkt men uppdraget sträcker sig över VO AG/Sök och Direkt.

Rollen som verksamhetssamordnare för kundflöden
Du är ett stöd för avdelningschef, medarbetare på avdelningen.
Rollens syfte är att hålla samman arbetet med kundflöden för att skapa en helhet, både inom ett kundflöde och för kunder som rör sig i flera kundflöden. Resultatet blir att Arbetsförmedlingen utvecklar sammanhållna kundflöden som passar in i kundens situation och som stöttar kundens väg mot målet.

Du arbetar med att samordna utvecklingen av arbetssätt för att stärka kundinsikt och förmåga att skapa sammanhållna kundflöden i utvecklingen för våra kunder. Du följer upp utvecklingsarbetet utifrån ett kundflödesperspektiv, identifierar behov och problem och bidrar aktivt till att hitta lösningar tillsammans med berörda verksamhetsdelar och aktörer.

I rollen ingår att identifiera problemorsaker som ligger utanför kundleveransområdenas ansvar och bidra till att dessa får en lösning. Du analyserar problemen utifrån kundinsikt, verksamhetsbehov och Arbetsförmedlingens uppdrag och skapar kommunikativa underlag för t.ex. myndighetsöverskridande samarbeten, dialoger med Arbetsmarknadsdepartementet och samarbeten med andra intressenter.

Eftersom avdelningen är nystartad är det viktigt att du aktivt bidrar till utveckling både av den egna rollen och till avdelningens verksamhetsplanering och arbetssätt.

För att lyckas behöver du vara uppdaterad i Arbetsförmedlingens uppdrag, mål och styrning samt utveckla nära samarbeten med verksamhetssamordnare, chefer och andra roller i myndighetens utvecklingsarbete.

Kvalifikationer

- Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system eller förvärvat på annat sätt), gärna med inriktning mot kognitionsvetenskap, service design, organisation, ledarskap eller vad som bedöms vara motsvarande inriktning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
- God kunskap om Arbetsförmedlingens uppdrag och flera års arbetserfarenhet från Arbetsförmedlingens verksamhet
- Ett strategiskt fokus och förmåga att se helheten
- Mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga
- Erfarenhet av strategiskt, taktiskt och operativt arbete med kundinsikter och kundresor

Meriterande
- Arbete som inneburit samordning, ledning och styrning samt verksamhetsuppföljning
- Erfarenhet av arbete vid arbetsförmedlingen gärna från olika delar av verksamheten och från skilda yrkesroller

Personliga egenskaper
- Förmåga att hantera och trivas med komplexa frågor
- Förmåga att arbeta proaktivt och lösningsorienterat
- Mycket god samarbetsförmåga
- God analytisk förmåga

Verksamhetssamordnaren för kundflöden fungerar som ett nära stöd till avdelningens ledning. Relationen bygger på förtroende och tillit, varför stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Övrigt
Tjänsten är på heltid och är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Solna strand eller enligt överenskommelse.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats och värderar våra medarbetare högt. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag.
Hos oss finns ett stort engagemang, alla som jobbar här är här av rätt anledning och vill göra en insats.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-01-13 märkt med Af-2020/0070 5950.
Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024