OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Advokatfirman Wåhlin är en affärsjuridisk advokatbyrå som etablerades i Göteborg 1964, idag har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Vi erbjuder specialistkompetens inom affärsjuridik samt jobbar nära och i samklang med våra klienter för att skapa trygga och smidiga affärer. Till kontoret i Stockholm söker vi nu en person att ingå i vårt team av paralegals och assistenter.
Som assistent hos oss har du huvudansvar för den praktiska kontorsdriften, receptionen och konferensen. Under din första tid på byrån kommer du vara behjälplig med administrationen av vår flytt till nya lokaler vid Östermalmstorg.
Som assistent hos oss bistår du även administrativt i klientarbetet och hjälper till vid fakturering. Tjänsten kräver goda kunskaper i Office‑paketet och stor IT‑vana då du kommer att vara behjälplig i hantering av stora mängder dokument, såväl redigeringsmässigt som att systematisera dem i vårt dokumenthanteringssystem.
Tjänsten är på heltid eller deltid enligt överenskommelse. Tillträde i början av maj 2022.
Vi letar efter dig som:
Är självständig, noggrann och orädd inför nya arbetsuppgifter.
Är glad, positiv och brinner för att ge service.
Har goda kunskaper i Office-paketet och stor IT-vana.
Ansökan
Skicka din ansökan till paralegal Ida Grimsborn ida.grimsborn@wahlinlaw.se. Din ansökan ska bestå av ett personligt brev, CV och betygskopior. Sista ansökningsdag är den 25 mars 2022 men urval sker löpande. Vid frågor om tjänsten, kontakta Ida Grimsborn via e-post eller per telefon: 0708‑78 70 94.
Vi ser fram emot att höra från dig!