OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Waiter (Servitör/servitris) till nya Clarion Hotel Sea U
Clarion Hotel Sea U kommer ha Helsingborgs bästa läge med första parkett och en magisk utsikt. Tack vare passionerade medarbetare kommer vi garanterat överträffa gästernas förväntningar. Genom att vara personliga och professionella levererar vi alltid service på högsta nivå. Vi ökar livskvaliteten för både medarbetare och gäster. Och vi har modet att tänka nytt. För vi vet att morgondagen bara är en god natts sömn bort.
Hotellet öppnar februari 2021 och kommer ha 250 hotellrum plus kongresskapacitet för upp till 1200 gäster. Vår restaurang och takbar kommer vara de naturliga platserna att hänga på.
Självklart kommer vi vara en del av staden och framförallt, staden ska känna sig som en del av oss. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på, oavsett anledning.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: ”Waiter”
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Waiter (W) rapporterar till Head Waiter för aktuell enhet (HW)
I tjänsten ingår:
• Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt serverade och även bemötta enligt Attitude at Clarion.
• W ansvarar för att ha läst och förstått arbetsrutinerna.
• W medverkar aktivt på avdelningsmöten
• Traditionellt serveringsarbete, servering av mat och drycker till våra gäster.
• Uppdaterad om aktuell meny samt drycker.
• Är väl insatt i lagen om Ansvarsfull Alkoholhantering
• Ansvarar för att inte överservera våra gäster
• Kassahantering.
• W är tillsammans med Head Waiter ansvarig för att bankningen sker korrekt och att växelkassan ligger på rätt plats.
• Hjälpa till med att hålla restaurangområdet rent och snyggt
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av Head Waiter, Supervisor
• Behandlar våra gäster och kollegor med respekt.
• Följa företagets policies.
• W ansvarar för att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra på och mellan avdelningar.
• Att vara uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Ev. andra uppgifter kan tillkomma