OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Wanås Konst söker entré- och shopansvarig (vikariat 11 månader)
Wanås Konst söker en serviceinriktad, engagerad, energisk och ansvarstagande entré- och shopansvarig för ett vikariat om 11 månader med start 1 Februari 2023. Du behöver inte vara kunnig i samtidskonsten, men intresserad och villig att lära för att kunna förmedla till gästerna. Viktigt är att du har erfarenhet av motsvarande arbete sedan tidigare.
Wanås Konst har ca 75 000 besök/år varav de flesta betalar sin entré i någon av våra kassor. I samma byggnad som entré och shop ligger Wanås Konst Café som har egen ansvarig och personalgrupp.
Som ansvarig för entré och shop arbetar du med allt som övriga i teamet gör, men stor del av din tid lägger du dock på att planera, leda och följa upp det löpande arbetet med delbudget, schemaläggning av personal, besöksinformation, skyltning, kassahantering, entrébiljetts- och shopförsäljning inklusive leverantörskontakter, beställningar och lagerhantering.
Du och dina medarbetare öppnar besöksmålets serviceenheter (entré, shop, wc), servar och tillser utställningar inomhus samt ger information om platsen och kortare introduktioner till utställningsprogrammen. Teamet underhåller också lokalerna på daglig basis tillsammans med pedagoger och cafépersonal i tillägg till städbolag.
När man arbetar i entrén och shopen är man oftast den första och viktigaste kontakten gästen har med Wanås Konst. Bemötandet från oss och nivån av service kan göra all skillnad för gästens upplevelse av platsen. Rollen är därför central och du måste vara mycket serviceinriktad.
Samtidigt ska du få teamet i entrén och shopen att fungera fint tillsammans i schema, på plats och mot gäst. Du ska också sköta kassaadministration, rapportera och föra besöks- och försäljningsstatistik.
Arbetet sker i nära dialog med Wanås Konsts verksamhetschef och i samarbete med övriga medarbetare. Arbetet förutsätter samarbete med samverkansparter, timanställda och övriga aktuella personer.
Arbetsuppgifter i urval:
- Ansvar för besökarservice och information – att vara ”ansiktet utåt”
- Delbudget för personal-, städ- och förbrukningskostnader
- Inköp av varor till shop, deli och bokshop.
- Schemaläggning, rekrytering av tim/säsongsanställda och utbildning av personal
- Uppdatera arbetsrutiner
- Administrera och attestera fakturor och följa upp mot budget samt skapa prognos av utfall
- Föra statistik över entréintäkter och försäljning i shop
- Urval, beställning och utvärdering av sortiment under ledorden lokalt, hållbart och kreativt
- Inköp av varor med nära kontakt med leverantörer
- Inventering av lager
- Prissättning
- Skyltning och övrig info i entré och shop
- Utbilda medarbetare om aktuellt program och organisera introduktioner till Wanås och konsten
- Utbilda medarbetare om övriga turistattraktioner i Östra Göinge kommun och nordöstra Skåne
- Ha kontakt med turistansvariga i kommunerna runt Wanås och distribuera turistinfo i entré/shop
- Hålla kortare introduktioner om parken och konsten på både svenska och engelska
Arbetstider och omfattning:
Omfattning 80 - 100 % (vikariat)
Din arbetstid är flexibel och du ansvarar själv för hur du lägger upp den. Du kommer att behöva arbeta vardagar, helger och röda dagar samt lägga mycket av din arbetstid på golvet. Du kommer även att behöva vara på plats under större evenemang och under högsäsong (vecka 28-33).
Observera att det inte går att åka kollektivt hela vägen till Wanås Konst. Närmaste busshållsplats är Knislinge busstation som ligger 3 km promenad bort.
Ansökningar behandlas löpande.