OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Haglöfs AB rekryterar nu en Warehouse Admin vårt team i Avesta. Rollen kommer att arbeta på plats i lagret i Avesta och rapportera till Warehouse Manager. Tjänsten är ett vikariat på ett år med tillträde 1 mars 2022. Haglöfs är i en mycket expansiv fas, och är omständigheterna de rätta finns möjlighet till förlängning.
Som Warehouse Admin sitter du centralt i lager- och leveranskedjan ut till Haglöfs kunder. Tillsammans med medarbetarna i Admin-gruppen upprätthåller du och stöttar det dagliga lager- och leveransflödet. Du arbetar med intern logistik, lageradministration och transporter ut.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Koordinering i det dagliga lagerflödet; lager/buffert, artikelpåfyllnad, plockning, paketering
Planering av utgående leveransorder
Bokning av transporter
Administration av order och data i Lagersystemet (Astro WMS)
Stöttning i det dagliga lagerflödet
Skills & Requirements
Vi söker en person som strävar efter att utvecklas inom lager och logistik. För att lyckas i denna roll bör du vara en naturlig lagspelare med god förmåga att planera och organisera, samt att vara en ledare och förebild. Du är noggrann, serviceminded och har en hög kundfokus och värderar högsta kvalitet i arbetsuppgifterna.
Kompetenser vi söker:
Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
Erfarenhet av arbete i lager- och transportbokningssystem
Erfarenhet av intern logistik, framför allt lagerstyrning och planering
Senaste ansökningsdag är den 25 februari. Intervjuer kommer ske löpande så vänta inte med din ansökan!