OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandvik Mining and Rock Solutions är en världsledande leverantör av maskiner, hårdmetallverktyg, service och tekniska lösningar för gruvindustrin. Vi tillhandahåller kvalitativa och innovativa verktyg och tillbehör som är anpassade efter våra kunders behov, för att kostnadseffektivt öka deras produktivitet.
Till vårt globala lager, som ansvarar för lagerföring, plockning, packning och utlastning, söker vi nu en Warehouse & Logistics Coordinator. Avdelningen ansvarar för att ta emot och leverera bergborrverktyg från produktionsenheter och jobbar mot leveransdeadlines, hanterar kundorder och lagerförflyttningar för hela världen. I rollen ingår att stödja, styra och utveckla olika aktiviteter inom denna process. Här erbjuds du en bred roll med många globala kontakter och utvecklande utmaningar och förbättringsprojekt att delta i. Välkommen till vår spännande värld!
Din utmaning
I den här rollen fungerar du som support och kravställare gentemot nyckelintressenter i våra gemensamma processer. Du är representant och projektledare i olika projekt som prioriterats inom den egna avdelningen men även för tvärfunktionella avdelningar. Ansvarsområdet innefattar hantering av inkommande ärenden från inbound och outbound processen, uppföljning av leveransavvikelser samt att leda och följa upp det kontinuerliga förbättringsarbetet inom den egna lagerverksamheten. Vidare ansvarar du för problemlösning, analys, uppföljning och genomförande av aktiviteter mellan våra nyckelintressenter. Rapportering av framdrift och utfall för verksamhetens prioriterade mål är en viktig del av det dagliga arbetet, och att aktivt bidra till enhetens förbättringsarbete är därför en viktig del av jobbet. Vi sätter säkerhet i första hand och jobbar ständigt med att förbättra oss på säkerhets- och arbetsmiljöfrågor.
Den här tjänsten är placerad i Sandviken.
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom området lagerverksamhet, logistik och distribution, gärna med en koordinerande bakgrund. Du har god datorvana och om du har erfarenhet av System 21,TMS, IMS eller SAP är det ett plus. Då vi arbetar lokalt och i en global organisation har du goda kunskaper i både svenska och engelska, skriftligt och muntligt.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss! Du är nyfiken och van att ta egna initiativ, samtidigt är du serviceinriktad, kommunikativ och strukturerad. Du jobbar som bäst mot deadlines och är en riktig teamplayer som är prestigelös, ödmjuk och har en positiv inställning som inspirerar teamet. Du har alltid fokus på lösningar och förbättringar och är van att hantera många projekt samtidigt där du når framgång genom flexibilitet, kvalitet och förmågan att prioritera – och omprioritera när det behövs.
Vår kultur
På Sandvik är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Hos oss ska du alltid känna att du kan vara dig själv på jobbet. Vi vet att du då har störst möjligheter att nå din fulla potential och bidra till vår framgång. Var unik. Behåll din nyfikenhet. Det gillar vi!
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-18. Läs mer om Sandvik Group och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0044384.
Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. Strax efter sista ansökningsdag kommer du därför att få en inbjudan till att genomföra ett personlighets- och logiktest.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Thomas Persson, rekryterande chef, +46 706 16 60 73
Fackliga kontaktpersoner:
Per Hedman, Unionen, 026-26 50 14
Sam Issa, Akademikerföreningen, 070-616 67 24
Linda Adamsson, Ledarna, 026-26 16 01
Fredrik Håf, IF Metall, 026-26 22 28
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Johnny Sjöstrand