Warehouse Management Controller

Warehouse Management Controller

Arbetsbeskrivning

AD Sverige AB ingår i Auburn Holding AB som framför allt är verksamma inom automotive. Koncernbolagens kunder hittar vi idag över hela Sverige samt i Danmark och omsättningen för 2022 landade på ca. 750 miljoner. Organisationen är inne i en expansiv fas samtidigt som branschen är mitt i ett utvecklingssteg. Det här innebär att vi som arbetsgivare kan erbjuda en arbetsplats med stora mängder utveckling.
Organisationen AD finns på ca 184 orter runt om i Sverige. I Varberg finns de centrala funktionerna Inköp, Ekonomi, IT, Försäljning & Marknad samt företagsledning och AD Centrallager finns lokaliserat i Jönköping med 45 500 kvm lageryta.
Är du analytisk?
Beskriver andra dig som driven?
Tycker det är roligt att driva förbättringsprojekt inom lageroptimering och arbetsprocesser?
Då hoppas vi att du också är redo att vara med och utveckla vår Logistikverksamhet i Jönköping.
AD Sverige AB söker en
Warehouse Management Controller
I rollen som Warehouse Management Controller kommer du att ingå i Lager/Produktionsledningen för Logistikverksamheten och bidra med beslutsunderlag och analyser med fokus på effektivitets- och verksamhetsförbättringar. Vi har nyligen implementerat ett WMS-system för att optimera vår verksamhet ytterligare där du kommer att bli drivande och delaktig i den fortsatta utvecklingen av systemet och tillhörande processer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som Warehouse Management Controller kommer du att:
• Utveckla flöden och arbetsprocesser
• Att upprätta system, säkra effektiva processer och skapa systematik
• Utveckla lagerprocesser för:
ökad produktivitet
struktur (lagerstrukturering och placering av produkter i plockflöde)
• Ansvarig ”Keyuser” för WMS-systemet vilket innebär att hantera masterdata, utveckla och underhålla systemet
• Analysera samt göra ROI för framtida investeringar
• Förstå och hantera processvariationer
• Delaktig i framtagande av mål och nyckeltal
• Driva projekt inom Logistikverksamheten
Kvalifikationer
Vi söker dig med en Ingenjörsutbildning med inriktning Logistik och med minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du besitter en mycket god kunskap inom lageroptimering och utveckling av arbetsprocesser. Du har tidigare erfarenhet och intresse av att driva verksamhetsförbättringar.
Vi söker dig som är affärsinriktad och van att arbeta verksamhetsnära och samarbeta med många kontaktytor i organisationen. Som person är du självgående, ansvarstagande och analytisk, med god känsla för såväl detaljer som helheten. Du är initiativtagande, kvalitetsmedveten och kommer gärna med förslag till förbättringar då en viktig del i rollen är att driva förbättringsinitiativ med inriktning på produktivitet
Du besitter mycket goda kunskaper i Officepaketet och har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Tidigare erfarenhet av implementering och utveckling av WMS-system är ett krav. Har du kunskaper inom LEAN är det ett plus.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbetet i ett företag som är inne i en utvecklingsfas med stor påverkansmöjlighet och goda utvecklingsmöjligheter för dig som person.
Vill du veta mer om tjänsten?
Har du några frågor kring tjänsten kan du kontakta vår Logistik- och Inköpschef Viktoria Tykesson på mobil 073 537 85 31.
Din ansökan mailar du till HR@adsverige.com senaste den 24 november. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så maila gärna in din ansökan så snart som möjligt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AD Sverige AB VARBERG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Postadress

Värnamovägen 8
VARBERG, 43232

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024