OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ansvara för reservdelsförsörjningen för APM Terminals containerterminaler i Göteborg och Aarhus? Trivs du med att jobba med helheten, allt från ledarskap, godsmottagning till lageroptimerig, så kan du vara den vi söker!
Arbetsuppgifter
Som Warehouse manager tillhör du den tekniska avdelningen och rapporterar till Head of Maintenance. Du är ansvarig för reservdelsförsörjningen både i Göteborg och Aarhus. Det är en viktig del för verksamheten att lagernivåerna är rätt optimerade och att det finns tillgång på maskindelar samt att leveranser genomförs tidsenligt. Du arbetar aktivt med att säkerställa processer och rutiner för att säkra att reservdelar och förbrukningsvaror finns på plats inför underhåll och reparation för att undvika produktionsstörningar. Du har det yttersta ansvaret för lagerhållningen och du har stor möjlighet att påverka utformning av struktur och processer för lagret.
Du har det övergripande ansvaret för att koordinera materialleveranser mellan leverantör och lager och att sammanställa tillgången av material utifrån produktionsbehovet. Processer och rutiner är inte en självklarhet men, du som ansvarar för att optimera lagerhållning tillsammans med inköp och med produktionen ska driva igenom och utmana processer. Tillsammans med leverantörer lägger du upp planering av reservdelsinköp och säkerställer att instruktioner finns på plats.
I din roll kommer du även att ansvara för ett team på 3 personer där du leder och fördelar arbetet för lagret. Du ser till att hålla dina medarbetare engagerade genom att stötta, utveckla och motivera så att ni, tillsammans med kollegorna på terminalen skapar bästa möjliga förutsättningar för en effektiv lagerhållning av verksamheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig med en utbildning inom logistik, supply chain managment eller motsvarande utbildning. Du bör ha 3-5 års arbetserfarenhet från en Supply Chain roll inom ett privat företag, teknisk kunskap och erfarenhet är meriterande. Du har kunskap inom inköp och lagerhållning och förmåga att både upprätthålla och implementera processer. Du bör ha god förmåga att förstå finansiella principer och redovisning för att hålla koll på budget och kostnader.
Du har tidigare erfarenhet från ledning av operationell verksamhet och förändringsarbete som ledare och är trygg med att ha personalansvar.
Du har B-körkort och har goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.
Du trivs med att arbeta självständigt, gillar att ha ett helhetsansvar och drivs av att ha ordning och reda runt omkring dig. Du är service minded, har lätt för att samarbeta och skapa förtroende. Du är en driven och analytisk person som ser förbättringsmöjligheter och strävar efter att säkerställa en så optimal och effektiv lagerhållning som möjligt.
#LI-POST
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Head of Maintenance Henrik Holmen: henrik.holmen@apmterminals.com.
Vi behandlar ansökningar löpande så vänta inte med att söka. Sista ansökningsdatum är 2021-11-25.
Du söker tjänsten via denna länk: https://www.apmterminals.com/en/careers/vacancies
Välkommen med din ansökan!