Warranty Claim Coordinator till välkänt företag i Västerås!

Warranty Claim Coordinator till välkänt företag i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Har du bra teknisk förståelse, är strukturerad och trivs att arbeta i koordinerande roller? Är du kommunikativ och har tidigare erfarenhet av arbete som koordinator eller likvärdig erfarenhet? Då kanske det är dig vi söker! Vi söker just nu en Warranty Claim Coordinator för uppdrag hos vår internationella kund i Västerås! Uppdraget är ett heltidsuppdrag och förväntas starta omgående och som det ser ut i dagsläget, pågå till slutet av september. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Warranty Claim Coordinator kommer du arbeta med koordinering, hantering och initiering av garantianspråk gällande X2 tåg. Du kommer att koordinera hanterings- och rapporteringskvalitén för garantianspråk i Maintmaster. Vidare kommer du koordinera och initiera vidare hantering av anspråk som behöver utredning eller uppföljning från ingenjör eller annan avdelning. Du kommer även ta fram relevanta KPI:er för garantihanteringsmöten med både kund och tredjepartsleverantör, planera för garantiverksamhet på tågen samt ha en tillsynsroll.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Koordinering och hantering av garantianspråk samt initiera vidare hantering av registrerade garantianspråk från kunden
• Avtalshantering där du genom att säkerställa att företaget uppfyller avtalsenliga skyldigheter och affärsbehov hanterar kundnöjdhet
• Rapportering och dokumentation, för att säkerställa att nödvändig information registrerats
• Säkerställa överföringen av garantifynd till relevanta funktioner, för att förbättra systemen för de team och enheter du och företaget samarbetar med

Vem är du?
Till rollen som Warranty Claim Coordinator söker vi dig med tidigare erfarenhet från liknande roll. För rollen är det viktigt att du har mycket god teknisk förståelse och det är även fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet eller kunskap gällande tåg eller fordon. Som person är du strukturerad, organiserad, flexibel och gillar att hålla många bollar i luften. Vidare har du mycket god förmåga att kommunicera med både interna och externa aktörer, har god samarbets- och samordningsförmåga är serviceinriktad och har lätt för att lära dig avtal- och organisatoriska strukturer, åtaganden samt datasystem.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024