Warranty Representative till Bauer Hockey i Göteborg!

Warranty Representative till Bauer Hockey i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ny medarbetare till Warranty-teamet till Bauer i Göteborg. I rollen som Warranty Representative blir du företagets produktspecialist där du dagligen kommer arbeta hands on med olika reklamationer rörande deras produkter. Du får således möjligheten att arbeta nära produkterna, utveckla och säkerställa professionell hantering och bemötande gentemot företagets kunder. Du som är sportgalen hör hemma bland detta goa gäng! Välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Som Warranty Representative tillträder du en spännande roll, där du kommer vara med och utveckla och säkerställa en professionell hantering av företagets reklamationer gentemot kunder och partners. Du arbetar i företagets reklamationshanteringssystem som säkerställer att alla reklamationer hanteras på ett effektivt och resursbesparande sätt, samt tillhandahåller information som kan användas för att mäta och utvärdera kvalitén på produkterna och vara till underlag för framtida produktförbättringar. Dagligen kommer du arbeta operativt med reklamationshantering samt utbildning av interna likväl externa kunder i hur garantier/reklamationer hanteras på ett gemensamt, likvärdigt och professionellt sätt.

Denna tjänst passar dig som har ett genuint intresse för sport, framförallt hockey och som på ett detaljorienterat och serviceorienterat sätt dagligen vill arbeta hands on med sportartiklar. Rollen varierar mellan operativt och administrativt arbete där du ansvarar för hela processen från det att ett reklamationsärende inkommer tills dess att det är avslutat, där utfallet är uppföljning och en nöjd kund.

Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag där du anställs hos oss på Academic Work men där du arbetar ute hos vår kund. Det finns goda möjligheter för dig att på sikt växa och ta kliv i rollen och därmed utveckla företagets reklamataionsprocesser. Vi ser framemot din ansökan!

Du erbjuds
- En operativ och praktisk roll där du får användning av din noggrannhet
- En långsiktig roll där du på sikt kommer utveckla företagets reklamationsprocesser

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Granska och bedöma om en produkt innehar ett material- eller tillverkningsfel – via bilder eller i fysisk form
* Orderläggning av ersättningsvara - även kreditera kunder
* Skapa och bibehålla bra kundrelationer
* Rapportera eventuella seriella felaktigheter till Globala kvalitetsgruppen
* Utbilda kunder i reklamationshanteringen


VI SÖKER DIG SOM
- Trivs i en praktisk och serviceorienterad roll
- Har god IT-vana samt erfarenhet av MS Excel
- Har obehindrade kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift - kommunikation med utländska kunder och kollegor förekommer

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet/kunskap i affärssystemet SAP
- Kunskap om Konsumentköplagen, samt förståelse av Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) arbete
- Butikserfarenhet och försäljning av sportartiklar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Bauer är en av de ledande tillverkarna av ishockeyutrustning. Hockeyutrustning som Bauer producerar inkluderar hjälmar, handskar, klubbor, skridskor, benskydd, byxor, armbågsskydd, liksom målvaktsutrustning. Läs mer på Bauers hemsida!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2023
  • Ansök senast: 17 september 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


22 oktober 2024

Order Flow & After Sales Administrator

Order Flow & After Sales Administrator

3 oktober 2024