OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ska bli ännu bättre på att nå ut via våra digitala kanaler och letar nu efter dig som obehindrat navigerar rätt i den digitala världen. Är du ett proffs på detta och vill jobba i en organisation som är med och bidrar till ett levande och fungerande samhälle?
Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar - alltid med stort fokus på hållbarhet. Nu vill vi stärka vårt kommunikationsteam med en person som vill ta ett helhetsansvar, både strategisk och operativt, för vår digitala närvaro.
Ditt ansvar
Hos oss kommer du att få ansvara för utveckling och löpande uppdateringar av Wästbygg Gruppens alladigitala kanaler, såsom intranät, hemsida och sociala medier. Det in innefattar även att säkerställa användarvänligheten för våra prioriterade målgrupper.
En viktig del i detta är att driva utvecklingen av ny funktionalitet, hålla våra digitala kanaler uppdaterade samt publicera innehåll som är relevant och korrekt utifrån våra riktlinjer. En del av din tid kommer du att lägga på analys av våra digitala insatser: vad hände när vi förändrade den knappen, eller när vi använde den där rubriken? Det är därför viktigt att du känner dig trygg i de vanligaste analysverktygen. Med en ”testa, analysera och justera”-mentalitet kommer du att nå långt.
Viss innehållsproduktion ingår, såsom redigering av bilder och video samt att anpassa befintlig text efter kanal. Du är också ansvarig för att driva trafik till våra digitala kanaler genom annonsering och SEO-aktiviteter. Vid mer omfattade digitala kommunikationsprojekt agerar du projektledare och du kommer även att fungera som beställare gentemot olika leverantörer.
Kvalifikationer vi tror du behöver för att lyckas i rollen:
- Erfarenhet av att arbeta självständigt med digital extern kommunikation.
- God allmänkunskap av webbpublicerings- och analysverktyg.
- Erfarenhet av att arbeta med sociala medier och digital annonsering.
- God kunskap om tillgänglighet och användbarhet samt vana att skriva för webben, framförallt på svenska.
- Grundläggande kunskaper i SEO.
- Grundläggande kunskaper i Adobe Suite-programmen, framförallt PhotoShop.
Wästbygg erbjuder dig
Vår organisation präglas av prestigelöshet och stark teamkänsla, vi hjälper varandra när det behövs. Hos oss arbetar alla under ett stort mått av eget ansvar, utrymmet för egna idéer är generöst och det är kort väg till besluten.
Wästbygg Gruppen är en stor etablerad organisation som omfattas av kollektivavtal.
Kontakt och ansökan
I den här processen samarbetar vi med rekryteringsbyrån Competence Club och varumärkesbyrån Brand Club. Vi gör löpande urval och intervjuer, vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum - 6 januari 2021. Vänta därmed inte med att skicka in din ansökan på competenceclub.se (http://www.competenceclub.se/). För att ta reda på om du är den vi söker innehåller rekryteringsprocessen urvalsfrågor, personlighetstester, ett arbetstest, djupintervju och referenstagning. Tyvärr kan vi inte ta emot din ansökan via mejl, du behöver ansöka direkt via annonsen.
Denna rekrytering leds av Linda Tjäder och Ulrika Sandberg på Competence Club. Om du har ytterligare frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen, så är du varmt välkommen att höra av dig på linda@competenceclub.se eller +46 739-535324.
Vi ser fram emot din ansökan!