WaterAid söker en enhetschef till vårt privata insamlingsteam

WaterAid söker en enhetschef till vårt privata insamlingsteam

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har erfarenhet från en arbetsledande eller projektledande roll inom insamlingsbranschen. Du kommer leda en grupp kompetenta och drivna insamlare där alla drivs av att nå högt uppställda mål för att kunna ge fler människor rent vatten, toaletter och hygien.


Om WaterAid
WaterAid Sverige är del av den internationella federationen WaterAid och tillsammans med våra över 1 000 kollegor verkar vi i 33 länder. Vi är en global organisation med en bred mix av kompetenser. Vårt gemensamma uppdrag är tydligt. Vi jobbar för att alla, överallt ska ha tillgång till rent vatten, toaletter och hygien till år 2030.
WaterAid Sverige är en inspirerande arbetsplats som erbjuder en spännande och händelserik vardag på jobbet. Att arbeta för oss är utvecklande och givande. Du får insyn i hur organisationen arbetar både i Sverige och globalt.
WaterAid Sverige har 92 % medarbetarnöjdhet och är en arbetsplats där medarbetare skattar inkludering, eget inflytande, bemötande, ledarskap, innovationskultur, samarbete med kollegor, hållbar arbetsbelastning och generell trivsel mycket högt. Vi erbjuder olika typer av kompetensutveckling, vi har en generös friskvårdspeng och en friskvårdstimme per vecka samt många olika typer av inspirerande personalaktiviteter.
WaterAid vill vara en arbetsplats som är attraktiv för alla, eftersom vi tror att en variation av perspektiv, erfarenheter och bakgrund gör oss ännu starkare och välkomnar därför alla ansökningar till denna roll.


Din roll
Som enhetschef för privat insamling på WaterAid är du väl medveten om att CRM är hjärtat i all insamling och du drivs av att få system, plattformar och betallösningar att fungera optimalt ihop. Tillsammans med projektledarna i ditt team följer du upp insamlingskampanjer och analyserar resultat. Du är lösningsorienterad, kreativ och bra på att hitta synergier mellan olika aktiviteter och befintliga företagssamarbeten för att öka intäkterna.
Du har arbetat i en ledande roll inom insamlingsbranschen och har en gedigen kompetens kring arbetet med insamling. Det är även en klar fördel om du har arbetat på en marknads/försäljningsavdelning inom tidnings- och prenumerationstjänster. Det har gett dig kunskap inom direktmarknadsföring vilket är avgörande för att lyckas i denna roll. Du är van att sätta upp tydliga strategiska mål och uppskattar att utveckla och förädla administrativa processer och rutiner samtidigt som du ser nya insamlingsmöjligheter och agerar på dem. Du har erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö och ser det som en självklarhet att samverka både med kollegorna på WaterAid i Sverige och inom federationen.
Det privata insamlingsteamet är relativt nytt och det finns ett behov av att fortsätta att utveckla och bygga teamet. I din roll som enhetschef är det viktigt att du stöttar och utvecklar dina medarbetare i teamet och att du delar med dig av din kunskap och erfarenhet. Du behöver fokusera på att sätta konkreta mål och göra tydliga prioriteringar för att få alla i teamet att arbeta i önskad riktning.
Du är en del av insamlingsavdelningen som består av två team, insamling gentemot privatpersoner och insamling gentemot företag. Du kommer att ha ett nära samarbete med insamlingschefen och med enhetschefen för företagsinsamling. Tillsammans bildar ni ett starkt team med målet att maximera möjligheter, samverka, dela kunskap och ta gemensamt ansvar för de totala intäktsmålen. Du kommer även att samarbeta med kollegor inom Federationen för att hitta nya samarbeten, dela med dig av din kunskap, lära av andra och ingå i olika arbetsgrupper.

Kvalifikationer och personliga egenskaper
Dokumenterad erfarenhet av insamlingsarbete och/eller marknadsföring.
Kunskap och erfarenhet inom door-to-door, face-to-face, telemarketing, DR, sociala medier, egna insamlingar och evenemang.
Erfarenhet av att arbeta datadrivet samt ha en förmåga och vilja att sätta sig in i nya AI-lösningar.
Erfarenhet av praktiskt arbete i CRM samt hög förståelse kring tekniska plattformar och betallösningar.
Erfarenhet av arbete med budget, ekonomisk uppföljning och administration
Kunskap och erfarenhet av analysarbete och resultatuppföljning kring kampanjer och aktiviteter.
Drivs av att arbeta både strategiskt och operativt för att öka intäkter.
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Resultatfokuserad, kvalitetsmedveten och affärsdriven.
Självgående, nyfiken, kreativ och orädd.
Intresse av att leda, utveckla och motivera medarbetare.
God samarbets- och samordningsförmåga.
Chefserfarenhet från insamlingsbranschen.


Förutsättningar för tjänsten
Tjänsten är på heltid med 38 timmars arbetsvecka. Tillträde sker enligt överenskommelse. Provanställning 6 månader med efterföljande tillsvidareanställning tillämpas. WaterAid Sverige har kollektivavtal. Du rapporterar direkt till insamlingschefen.
Vi har en generös hybridpolicy som syftar till att skapa en hållbar balans mellan arbete och fritid och det är därför möjligt att arbeta både på vårt kontor i Solna och hemifrån.


Ansökan
Skicka din ansökan, CV och personligt brev senast den 2 maj 2023. Vi genomför intervjuer löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Insamlingsstift Wateraid Sverige Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2023
  • Ansök senast: 2 maj 2023

Postadress

Hannebergsgatan 33
Solna, 17168

Liknande jobb


17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024

13 december 2024