OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår givarservice söker WaterAid en van administratör som är noggrann, systematisk och trivs i en miljö där det händer mycket och med många olika uppgifter att hantera.
Du är lösningsorienterad, strukturerad och tycker om att ge service till kollegor och våra givare. Vår givarservice är liten och du kommer vara delaktig i att bygga och utveckla back end-arbetet för privat insamling. Därför ser vi att du är en person som har lätt för att ta dig an utmaningar och att du drivs av att optimera och effektivisera arbetssätt.
Du kommer sköta vår givarservice vilket innebär svara på inkommande e-post, telefonsamtal, ringa upp personer samt aktivt besvara frågor från våra givare i sociala medier. I tjänsten ingår att dagligen arbeta i vår CRM-databas genom att registrera, uppdatera och kvalitetssäkra gåvor och givarinformation, men även att utveckla systemet framåt. Du brinner för detaljer och att förstå flöden i vårt CRM-system och blir även en viktig kugge i vårt arbete med att utveckla ett nytt CRM-system. Du kommer även att ansvara för att administrera utskick och annan administration kopplat till gåvor och lojalitetsarbete.
En del av ditt arbete blir även att arbeta med administration kring vår door-to-door-verksamhet vilket innebär registrera och kvalitetssäkra autogiron, kontakta givare vid behov samt sköta den administrativa kontakten med vår byrå som rekryterar månadsgivare.
Din roll är central då du kommer att samverka med många olika personer inom organisationen. Du ingår även i en mindre grupp som samordnar och kvalitetssäkrar vårt back end-arbete för både privat- och företagsinsamling, med syfte att stötta varandra i det administrativa arbetet. Därför är samarbete ett nyckelord för dig.
Tjänsten är placerad i Insamlingsavdelningen som består av två team dvs insamling gentemot privatpersoner och insamling gentemot företag. Du kommer att dagligen att arbeta på WaterAids kontor i Solna och rapporterar till Enhetschef Privat Insamling.
WaterAid Sverige är en inspirerande arbetsplats som erbjuder en spännande och händelserik vardag på jobbet. Att arbeta för oss är utvecklande och givande. Du får insyn i hur organisationen arbetar både i Sverige och internationellt, och du är delaktig i arbetet för alla människors rätt till rent vatten, sanitet och hygien.
WaterAid Sverige är del av den internationella federationen WaterAid och tillsammans med våra över 1000 kollegor verkar vi i 34 länder. Vi är en global organisation med en bred mix av kompetenser från mer än 30 länder. Vårt gemensamma uppdrag är tydligt. Vi jobbar för att alla, överallt ska ha tillgång till rent vatten, toaletter och hygien till år 2030. WaterAid vill vara en arbetsplats som är attraktiv för alla, eftersom vi tror att en variation av perspektiv, erfarenheter och bakgrund gör oss ännu starkare och välkomnar därför alla ansökningar till denna roll.
Profil
6-7 års erfarenhet av en administrativ roll på ett företag eller en organisation inom kundtjänst/givarservice.
Minst fem års erfarenhet av att arbeta i CRM-databaser.
Goda kunskaper i Office-paketet.
Gärna erfarenheter av ekonomiska processer.
Obehindrad svenska i tal och skrift.
Goda kunskaper i engelska.
Förutsättningar kring tjänsten
Tjänsten är baserad i Solna.
Heltid dvs 38 timmar/vecka.
Tjänsten är tillsvidare, med sex månaders provanställning.