OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren, kreativ och datadriven Web Content Manager med mycket god förståelse för kunders digitala beteenden och van att utveckla och optimera innehållet i digitalt kanaler? Hos oss på SEB blir du en viktig del av vårt Customer Growth team och bidrar, tillsammans med dina kollegor inom Marketing, i det löpande arbetet med att utveckla, kvalitetssäkra och optimera innehållet på seb.se.
Vi ansvarar för att seb.se ger våra besökare den bästa upplevelsen av vårt varumärke, våra produkter & tjänster samtidigt som att det är en viktig kanal för våra mål.
Ansvarsområden
Som Web Content Manager inom Customer Growth utvecklar, underhåller och förvaltar du innehåll, struktur och flöden på våra webbplatser och säkerställer att alla delar stödjer uppsatta mål. Du skapar, administrerar och publicerar löpande innehåll i våra digitala kanaler genom Optimizely/Episerver.
I din roll analyserar och följer du upp effekten av olika aktiviteter och baserat på insikterna skapar och strukturerar du konverterande sidor för att optimera den digitala kundresan. Du ansvar även för kvalitetssäkring av text, bild och flöde utifrån koncept och helhetsupplevelse för kunden innan publicering.
Du kommer att arbeta agilt och transparent i tvärfunktionella team där kompetenser kompletterar och förstärker varandra, vilket syftar till att säkerställa erfarenhetsutbyte, att vi stöttar varandra vid hög arbetsbelastning, samt följer bankens gemensamma policies och principer.
Som Web Content Manager blir du en viktig del av vårt Customer Growth team, som är en del av Corprate & Private Customers, C&PC. SEB tillämpar hybridarbetsplats men du utgår från vårt kontor i Arenastaden.
Kvalifikationer
Den vi söker har relevant eftergymnasial utbildning, gärna akademisk, inom ekonomi, marknadsföring eller kommunikation, kombinerat med minst tre års erfarenhet av digitalt redaktionellt arbete i roller som te x Web Content Manager, Web Master eller Webbredaktör. Du behöver ha mycket hög digital kompetens och förståelse för kunders digitala beteenden i olika kanaler och hur optimering av den digitala kundresan i grunden fungerar.
Du är en skicklig webbredaktör med gedigen erfarenhet från roller där du har arbetat med redaktionella texter, gärna inom den finansiella sektorn. Du är van att paketera digitalt innehåll och har den copykompetens som behövs för att paketera och anpassa produktfakta.
Vi förutsätter att du är en van användare av CMS-verktyg och har god teknisk kunskap kring CMS-plattformar, framförallt Optimizly/Episerver. Du har god erfarenhet av redaktionellt SEO-arbete och kunskap i verktyg som Ahrefs, google search console eller liknande. Vi vill även att du har grundläggande kunskaper i bildhantering (Photoshop) och HTML.
Du är datadriven, analytisk och van att arbeta med webbanalysverktyg, gärna Adobe Analytics, för att utveckla och förbättra upplevelsen och göra konverteringsförbättringar av innehållet utifrån sälj-, service-, tillgänglighets- och användbarhetsperspektiv.
Du behärskar svenska på hög nivå i både tal och skrift och uttrycker dig väl även på engelska.
Som person är du trygg, nyfiken och handlingskraftig. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och agerar på ett ansvarstagande och lösningsorienterat sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt, men uppskattar också det stöd du kan få och ge i ett team av kollegor med hög kompetens. Du har ett strukturerat arbetssätt, ser till helheten och kan planera framåt enligt agilt arbetssätt. Du behöver även vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 12 juni 2022
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt.
För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Kontakta Lotta Carlsson på telefon 073 075 23 25 för mer information.
Om företaget
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team och för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder eller varifrån vi kommer. Läs gärna mer om hur det är att jobba på SEB på www.sebgroup.com/career
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044