OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Web Manager får du vara med och driva och utveckla vårt intranät. Du kommer att jobba i ett företag som strävar efter att bli ledande inom sin bransch och du kommer att tillhöra ett team med engagerade, positiva och erfarna kollegor. Teamet du tillhör driver den digitala utvecklingen och brinner för digital kommunikation och dialog.
Rollen som Web Manager Intranet
I din roll som Web Manager Intranet kommer du att ansvara utvecklingen av MyNCC, NCC:s intranät. Du samarbetar med kollegor i företagets affärsområden och länder med målet att utveckla vårt intranät ytterligare.
Du ser till att alla jobbar åt samma håll, håller länderna informerade och samordnar utvecklingsinsatser. I samarbete med kollegor inom kommunikationsavdelningen utvecklar du innehållet på sajten och håller ihop större uppdateringar av innehåll och struktur. Ditt ansvar är att dagligen samarbeta med IT-avdelningen och våra sajt-leverantörer. Du planerar och följer upp utvecklingen av teknisk funktionalitet samt ansvarar för testning och godkännande av allt som går i produktion. Du jobbar nära vår Digital Editor som avlastar dig kring löpande uppdateringar.
Du är också delaktig i kampanjer och aktiviteter som ska ut på vårt intranät och koordinerar lanseringar. Du för en god dialog med redaktörerna i alla länder och får ut information till dem. Varje kvartal håller du utbildning för nya redaktörer på svenska eller engelska. Du håller också i vårt redaktörsråd där alla redaktörer är inbjudna.
Ditt huvudansvar är vårt intranät, men du är också delaktig i andra digitala projekt som utvecklar funktioner som ligger nära intranätet, vilket kan innebära att testa nya tekniska lösningar men även att utveckla arbetssätt. Du kommer även att hjälpa till med publicering när information ska upp på både intranätet och externwebben samtidigt, tex. vid kvartalsrapporter.
Din profil
Du är en erfaren projektledare och har drivit flera stora webb- eller intranätprojekt. Du är en digitalt driven person som hänger med i utvecklingen inom webb och intranät. Du tycker det här med internkommunikation är extra roligt och har en god förståelse för design och interaktionsdesign.
Du brinner för att utveckla webbplatser och vet att små förändringar kan göra stor skillnad. Du gillar att ständigt förbättra funktioner och innehåll utifrån statistik och användarinput. Som person är du driven och uthållig med ett fokus på resultatet.
Du har dokumenterad erfarenhet av utveckling av digitala kanaler och kunskap om Optimizely. Erfarenhet av SharePoint Communication sites är meriterande.
Din svenska och engelska är god både i tal och skrift.
Ytterligare information
Du kommer att bli en del av Group Communications och rapportera till Manager Digital Infrastructure. Tjänsten är en anställning på heltid med placering på NCC:s huvudkontor i Solna, Stockholm. Tjänsten innebär 2-4 tjänsteresor per år. Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaten i enlighet med NCC:s säkerhetsrutiner.
NCC erbjuder
Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Läs mer om NCCs förmåner: Förmåner | NCC Länk till Karriär och utveckling: Karriär och utveckling | NCC
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta Martina Bennarp, Manager Digital Infrastructure, 070-229 36 27 alternativt Karin Österman de Wall, HR rekryteringsspecialist, 079-078 72 10.
Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2023-09-18.
Välkommen med din ansökan!
Bygg med oss och få branschens bästa kollegor
På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder.
Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Du är också en viktig länk för att vi ska kunna forma en allt bättre och mer hållbar byggprocess. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.
NCC - ett av de ledande företagen i Norden.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35