OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Clarion_Hotel_Post har uppförts i en av stadens mest anrika byggnader - det gamla Posthuset på Drottningtorget mitt i centrala Göteborg. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt blir en ny livlig mötesplats för hela Göteborg. Ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med Norda_Bar_&_Grill (i samarbete med Marcus Samuelsson) och vRÅ_-_Sushi_&_råmat i spetsen.
Fakta om Clarion Hotel Post
- Antal rum: 500? inklusive 3 sviter
- Hotellrum: 407 standard, 74 superior och 16 deluxe
- Sviter: 3 sviter varav en med direkt tillgång till solterrass med pool
- Storlek på rum: Mellan 18-108 kvm
- Största mötesrumskapacitet: 1 000 personer i bio-sittning
- Antal konferensrum: 20 stycken
- Restauranger: Norda_Bar_&_Grill och? vRÅ_-_swedish_ingredients_-_japanese_flavors
- SPA: Skönhetsfabriken 1 200 kvm
- Kvadratmeter: 36 700 kvm
Vad kan du? Och vad vill du göra hos oss? Det är viktigare än ett cv. Vi letar efter personligheter. Folk som vågar sticka ut och ta plats. Just nu söker vi en stjärna på digitala medier och marknadsföring. Vi tror att det kan vara du.
Vi söker nu en person för Web sales & Marketing för Clarion Hotel Post då vår duktiga kollega Andreas som arbetar med detta idag går vidare mot nya utmaningar.
I januari 2012 öppnade vi portarna till Nordens mest spännande hotell och helt ny och unik mötesplats i gamla anrika Posthuset vid Drottningtorget i hjärtat av Göteborg. Vi skall tillsammans fortsätta skapa Göteborgs mest attraktiva mötesplats med en hög ambition och en självklar målsättning att ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Clarion Hotel Post fick pris som Årets_Marknadsförare_av_Marknadsföreningen_i_Göteborg_2012. I år vann hotellet även pris som New Hotel Of The Year i Nordic Choice.
Vi tror att du är kreativ, självgående, resultatinriktad och har stort intresse för digitala trender och är aktiv sociala medier. Du har relevant utbildning för tjänsten, och/eller erfarenhet av liknande arbete. Du har mycket goda kunskaper i Google Analytics, CMS-verktyg, Photoshop och InDesign och du är också en duktig skribent. Du är en ödmjuk person som trivs i en dynamisk och snabbrörlig miljö och tycker om att arbeta självständigt under eget ansvar.
Du blir en del i marknadsteamet på Clarion Hotel Post och du rapporterar till Marketing, PR & Communications Manager. Du kommer också i viss mån att arbeta med ett centralt Clarion Hotels marknadsteam inom Nordic Choice.
Tjänsten är heltid 100 % och visst kvälls och/eller helgarbete kan förekomma.
Tjänsten innefattar ansvar för:
* Driva trafik och efterfrågan till hotellet och restaurangerna via web och leda arbetet mot målet 30 % av all försäljning (ex konferens/kongress) via web/kanalvridning
* Ansvarig för kreativ utveckling och nytänkande inom marknadsföring/kommunikation/sälj online
* Ansvarig för uppdatering och innehåll på samtliga hemsidor så att det alltid är ”up to date” med aktuell information
* Ansvarig för Clarion Hotel Posts och övriga varumärkens närvaro i digitala kanaler (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn etc.)
* Delaktig i att ta fram företagets digitala medie- och onlinestrategi
* Ansvarig för att Clarion Hotel Post bildbank, (organisering, identifiering av behov av bilder, fotograferingar/filmningar)
* SEO
* SEM
* Content Marketing
* Webbshop
* Nyhetsbrev
* Digital Signage
* Digital hotellinformation
* Initiera och genomföra kampanjer och erbjudanden för logi, hotellpaket och meeting & event
I tjänsten ingår löpande arbetsuppgifter såsom:
* Administrera, uppdatera och utveckla de olika varumärkenas hemsidor
* Ansvarig för utveckling av web och kontakt med webbyråer för förbättringar och förändringar
* Skriva texter och hantera bilder till web
* Kvalitetssäkra att korrekt profil används online
* Ansvara för, underhålla och uppdatera Clarion Hotel Posts profiler i sociala medier
* Organisera och underhålla bildbank
* Underhålla och utveckla webbshop
* Upprätta och underhålla partnererbjudanden och skapa attraktiva säljdrivande samarbeten
* Samarbeten med leverantörer online, bloggare och webbredaktörer
* Ta fram attraktiva erbjudanden för Nordic Choice Club utskick
* Paketering paket lokalt för hotellet online
* Analys och rapportering av denna till marknadsteamet samt initiera och genomföra åtgärder baserat på denna
* Lägga upp en plan för utskick av nyhetsbrev samt skapa och hantera utskick av nyhetsbrev till olika målgrupper
* Ansvara för MyNewsdesk och ta fram pressmeddelanden i samarbete med Marketing, Communications & PR Manager (eller VD) och PR ansvarig centralt
* Ansvarig för att ta fram lokala kampanjer och köp av media i samråd med Marketing, Communications & PR Manager
* Photoshoots och filmningar
* Vara behjälplig vid visningar av hotellet
* Delaktig i hotellets förbättringsarbete via C2 och Loopon
* Övriga arbetsuppgifter som tilldelas av Marketing, PR & Communications Manager eller VD
Vi erbjuder
* En kreativ och spännande arbetsplats
* Goda utvecklingsmöjligheter
* Anställningsförmåner på hotell och restauranger inom Nordic Choice Hotels
* Friskvårdsbidrag och träningsmöjligheter genom jobbet
* Fantastisk personalmat
* Goa kollegor och en av Göteborgs skönaste arbetsplatser
Ansökan senast 4 december 2013
För vidare information eller frågor om tjänsten kontakta Sofia Wackling, Marketing, PR & Communications Manager sofia.wackling@choice.se
Hos oss får du utvecklas som människa, inte bara som medarbetare. Hos oss gäller det att både kunna vara professionell. Och våga gå utanför ramen. Vi söker dig som vågar vara dig själv. Någon som kan inspirera och inspireras av människor du träffar.
Låter det som en utmaning för dig? Känner du att du är den vi söker och att den här är en tjänst som kommer att passa dig? Välkommen in med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Melanie De Melo
Maria Vallin
+46 31619005, +46 725309005
Andreas Antonsen
+46 31619000, +46 738336300
Sofia Wackling
+46 705272620
Maria Vallin
+46 31619005, +46 725309005