OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en webadministratör till vårt huvudkontor i Enköping
Som Webadministratör kommer du att ansvara för att utveckla och stärka vår position inom e-handel.
Du kommer att arbeta med den dagliga driften och uppdateringen av vår e-handel vilket innebär att arbeta med innehåll, implementera och optimera kampanjer liksom kontinuerligt utveckla våra webbplatser i enlighet med uppsatta mål.
Du arbetar främst operativt med att utveckla vår e-handelsaffär och är ansvarig för utvärdering och implementering av nya releaser/features som kommer.
Du agerar projektledare och kravställare gentemot våra samarbetspartners.
Du rapporterar till Omni Channel Manager och jobbar i tätt samarbete med övriga funktioner inom marknad, försäljning och IT.
Rollen kommer även innebära att du kvalitetssäkrar integrationer och information från PIM- och Affärssystem
Implementera lösningar för nya typer av mätning, utveckling och förbättringar.
Om dig
Vi söker dig som har utbildning eller erfarenhet från liknande roll inom e-handel.
Du är tekniskt bevandrad och kan html
Van kravställare mot partners.
Du är en van användare av Magento 2 som plattform med allt som det innebär.
Du är van att hantera extensions i Magento 2, exempelvis epostsystem och marketing automation.
Du har en stark förståelse för e-handel och UX. Du vet hur man optimerar för en bra kundupplevelse som driver konvertering och hur man praktiskt uppdaterar och anpassar för bästa kundupplevelse i CMS (Magento 2).
Du har förståelse för att identifiera och analysera digitala kundresor och är drivande i att utveckla och implementera detta tankesätt.
Det är ett stort plus om du jobbat med frontendutveckling.
För att lyckas i rollen är du strukturerad, affärsmässig, drivande och har god förmåga att strukturera och koordinera ditt eget arbete. Du är en team-spelare med en prestigelös hållning och du är van vid flexibelt arbete i högt tempo med tydliga deadlines.
Om oss
Omni Channel-teamet är idag ett litet gäng där alla jobbar tätt tillsammans. Vi samarbetar med flera avdelningar internt och även en webbyrå som sköter de största tekniska utvecklingarna. Vi bollar idéer och tankar och hjälper varandra där vi kan trots att våra ansvarsområden skiljer sig åt. Vi vill gärna förstärka gänget med en teknisk kompetens. Med din roll vill vi kunna agera snabbare internt.
Övrig info
Läs mer om KungSängen på vår hemsida www.kungsangen.com
Du kommer att vara en del av KungSängens Omni Channel-avdelning och rapporterar till vår Omni Channel Manager. Tjänsten är placerad i Enköping och är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning.
Ansökan
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Urvalsarbetet sker löpande.
Vid frågor kring tjänsten kontakta Maja Poukhova, HR, maja.poukhova@kungsangen.com eller Erik Milbrink, Omni Channel Manager erik.milbrink@kungsangen.com
Om arbetsgivaren - KungSängen
KungSängen grundades 1998 och säljer sängar och sovrumstillbehör via 36 egna butiker i Sverige och online. KungSängen erbjuder kvalitetssängar och sovrumstillbehör under eget varumärke. Sängarna skräddarsys efter kundens önskemål, tillverkas i den egna fabriken i Enköping och levereras hem till kunderna utan mellanhänder. Bolaget omsätter ca 280 miljoner kronor och har ca 220 anställda.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär