OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På uppdrag av Rancold söker vi en Webbadministratör/Produktkoordinator som vill vara med på deras fortsatta digitala tillväxtresa. Är du en duktig administratör och söker ett självständigt arbete där du får kombinera ditt digitala intresse med produktadministration? Lockas du av att få bidra till Rancolds digitala transformation där du får en bred och viktig roll i bolaget med stor närhet till produkterna? Då är denna tjänst helt rätt för dig!
Du ansluter till ett välrenommerat bolag med en lång tradition inom sin bransch som har en stark position på sin marknad med goda framtidsutsikter. För att stötta och utveckla webbförsäljningen söker vi nu en noggrann och självgående Webbadministratör//Produktkoordinator som har ett starkt intresse för system och med fördel en digital bakgrund.
Om Rancold
Rancold erbjuder försäljning av kvalitativt högvärdiga produkter inom utrustning och helhetslösningar till hotell, caféer, restauranger och storkök. Bolaget har funnits i 30 år och är marknadsledande i västra Sverige. Vi omsätter 70-80 MSEK med god lönsamhet. Webbförsäljningen växer kraftigt och vi har stora ambitioner för fortsatt digital tillväxt. Rancold är ett mellanstort familjeföretag där dom anställda vid behov är delaktiga i företagets alla delar.
Om tjänsten
I rollen som Webbadministratör/Produktkoordinator erbjuds du en bred roll i organisationen med såväl interna som externa kontaktytor. En stor och viktig del av rollen kommer vara fokuserad på administrativt arbete kring produkter i affärssystem. Det innebär alltifrån uppdateringar av priser, hantering av artikelinformation och uppläggning av artiklar till arbete med text, bilder och i en förlängning även med Sociala medier, nyhetsbrev m.fl. Närmaste chef är inköpschefen, som även har ansvaret för webbförsäljningen. Vidare blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter;
- Administrativt arbete vilket sker både på företagets webbplattform E37 och i Fortnox affärssystem.
- Skapa nya och uppdatera existerande produktblad.
- Utveckling och förbättring av webbförsäljningens administrativa rutiner.
- Kontinuerlig kontakt med leverantörer för att lösa frågeställningar.
- Assistera vid kundförfrågningar relaterade till webbförsäljningen.
- Lageransvarig, vilket omfattar märkning av artiklar, administration av in- och utleveranser samt inventering.
För rätt person kommer det att finnas goda utvecklingsmöjligheter att påverka din roll, växa inom bolaget och ta dig an mer ansvar. På sikt finns möjligheten att anta mer ansvar inom marknadsorienterade arbetsuppgifter i takt med den digitala tillväxten.
För att lyckas i rollen behöver Du:
- Några års erfarenhet inom administration från motsvarande roll där du byggt upp en god erfarenhet av arbete i system och Excel. Med fördel i en produktnära roll
- Det är starkt meriterande om du har digital kunnighet samt erfarenhet och intresse av att vilja driva webbförsäljning. Likaså om du har kompetenser inom digital marknadsföring, sociala medier, content och copy.
- Du har goda kunskaper i Excel och Officepaketet samt kommunicerar obehindrat i svenska i både tal och skrift. Du bör även vara bekväm i engelska för att lyckas i rollen.
- Har du tidigare erfarenhet av Fortnox och e-handelsplattformar är det meriterande.
Som person är du strukturerad, flexibel och ansvarstagande. Du kan enkelt detaljfokusera, har en hands-on approach till dina arbetsuppgifter och trivs i en roll där initiativ och problemlösning välkomnas. Andra viktiga egenskaper vi gärna ser, är att du som person har en positiv energi och trivs som bäst i en social miljö där laganda, service och en god kommunikation är självklarheter på arbetsplatsen. Är du dessutom kundorienterad och intresserad av att förkovra dig själv tillsammans med bolaget har du goda förutsättningar att lyckas i tjänsten.
Vi erbjuder dig
Du kommer in i ett stabilt och tryggt bolag där man nu tar nästa kliv in i en spännande fas där stort fokus kommer vara på webbförsäljning. Förutom att du får en bred och självständig roll med många kontaktytor finns det för rätt person stora utvecklingsmöjligheter att utvecklas på resan tillsammans med Rancold.
Placering & start
Tjänsten är placerad på Ringögatan 19 i Göteborg och tillsättning är omgående eller enligt överenskommelse.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Daniel Hilvardén på telefonnummer 072-6006421 alternativt via mail: info(at)ecommercerecruit.se
Ansökan
Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.
Productinformation #Administration #Administratör #Webbadministratör #Productcoordinator #Masterdata #PIM #Systemadministratör #RanCold #Ecommercerecruit #Growwithpassion