Webb- och marknadskoordinator till Hall Miba

Arbetsbeskrivning

Webb- och marknadskoordinator till Hall Miba i Alvesta

Är du en positiv och driven person med vana att arbeta i mediaverktyg och är uppdaterad inom digitala trender och sociala medier?

Trivs du i en självständig roll och letar efter en ny utmaning där du kan utvecklas? Ansök då till tjänsten som webb- och marknadskoordinator hos Hall Miba!

Dina arbetsuppgifter

Som webb- och marknadskoordinator på Hall Miba kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att producera innehåll för webb och sociala medier, skapa kampanjmaterial och trycksaker.

Tjänsten innefattar både självständigt och initiativtagande arbete samt nära kontakt och dialog med kollegorna, byråer och övriga samarbetspartners.

Du kommer skapa fysiska och digitala foldrar samt kampanjmaterial som anpassas efter kund- och användningstillfälle.

Vidare kommer du som tar dig an den här rollen att arbeta med Hall Mibas sociala medier och ansvara för att skapa intressant och enhetligt material till dessa kanaler.

Andra förekommande arbetsuppgifter i rollen är:

* Två gånger per år ansvara för att skapa produktkatalog
* Planera strategi och plan kring nyhetsutskick
* Korrekturläsa material innan publicering
* Enklare fotografering av produkter

Din profil

Vi tror att du som söker är i början av din karriär men har arbetat minst två år med liknande arbetsuppgifter i en tidigare roll. Du är en positiv person som är duktig på att driva processer på ett självständigt sätt. Då du på egen hand ansvarar för dina arbetsuppgifter behöver du vara noggrann och trygg i dig själv. Vidare ser vi att du har ett öga för detaljer och har god läsförståelse. Eftersom du kommer ansvara för innehållet av Hall Mibas sociala medier är det viktigt att du är en duktig kommunikatör som skapar rätt tonalitet som når ut till olika målgrupper.

För att lyckas i den här rollen ser vi att du som söker har god erfarenhet av att arbeta i mediaprogram som Adobe Photoshop och InDesign. Det är meriterande om du har erfarenhet av resterande program som ingår i Adobe Creative Cloud. Vi ser också att det är meriterande om du har arbetat i system och verktyg såsom Vendre, Google Analytics, Google Tag Manager och/eller Google Trends. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet av SEO/SEM.

Då arbetet innefattar administrativa arbetsuppgifter ser vi att du är effektiv och bekväm med att arbeta i Office-paketet i allmänhet och Excel i synnerhet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och är duktig på att kommunicera i både tal och skrift. Eftergymnasial utbildning inom relevant område anses som meriterande men inget krav.

Du kommer till en början arbeta som konsult via Maxkompetens med stora möjligheter till direktanställning hos Hall Miba.

Övrigt

* Placeringsort: Alvesta
* Arbetstid: Vardagar 08-17, möjlighet till flex
* Omfattning: Tillsvidare, heltid
* Lön: Individuell lönesättning tillämpas
* Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Tycker du beskrivning ovan stämmer in på dig och vad du söker i din nästa utmaning? Skicka då in din ansökan redan idag!

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Hall Miba har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos Hall Miba i Alvesta. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Isabelle Wallin via mail,

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökningar via mejl undanbedes.

Om Hall Miba

Hall Miba är ett grossistföretag som väljer att gå sin egen väg. Efter att ha renodlat sin verksamhet och skapat en hållbar inriktning för framtiden, står de starkt rustade för nya affärer. Hall Miba säljer snabbrörliga konsumentartiklar till bensinstationer och dagligvaruhandeln. Med lång och gedigen erfarenhet i bagaget utvecklar de ständigt sin produktkunskap såväl som sitt leveranssystem och sina exponeringsmetoder. De kan sina produkter, rätt och slätt - något de gärna förmedlar vidare till sina kunder!

Alla deras medarbetare är på något sätt involverade i inköp eller försäljning, samtidigt som alla har sina specialkompetenser. Många av de anställda har utvecklats inom företaget och har därmed unika kunskaper om hela verksamheten.

Känslan är familjär, och att ingen annan arbetsplats är som Hall Miba är något de är stolta över!

Läs mer på https://hallmiba.com/

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 5 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning.

för rekrytering och bemanning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024