OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta i CMS-system och att administrera innehåll på hemsidor? Vill du bli del av IKEA och deras internkommunikation som sträcker sig globalt till företagets över 150 000 anställda runt om i världen. I denna roll får du vara med och editera och administrera innehåll IKEAs intranät. Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
IKEAs kommunikationsavdelning står nu inför ett projekt där de vill förbättra utformningen av innehållet på företagets intranät. Du kommer i denna roll bli del av det digitala teamet som idag består av tre specialister som kommer kunna ge dig stöttning i din roll. Du kommer även att ha ett nära samarbete med Communication Business Partners (CBP) och publicera materialet som de tar fram. I rollen kommer du inte att ansvara för att skapa nytt content utan ditt huvudfokus kommer att vara att administrera och editera nytt och befintligt material.
Vi kommer i första hand gå vidare med personer som kan arbeta på heltid där vi beräknar att uppdraget sträcker sig på tre månader. Möjlighet kan finnas att utföra uppdraget på en lägre procentgrad under en längre period. Om du inte kan arbeta heltid, specificera då detta i din ansökan. Under uppdraget kommer du att vara anställd av Academic Work och arbeta på uppdrag hos IKEA.
I de tider vi befinner oss i, kommer uppdraget åtminstone till årsskiftet att utföras hemifrån men introduktion kommer att ske på plats i möjligaste mån.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att du ska:
* Arbeta med befintligt material och skapa förbättringar på intranätet
* Arbeta med nyligen framtaget material och publicera material
* Göra enklare grafiska korrigeringar för att skapa snyggt visuellt material
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
VI SÖKER DIG SOM
* Är obehindrad i engelska i tal och skrift då det är arbetsspråket
* Har erfarenhet av att arbeta administrativt i ett CMS-system
* Det är meriterande om du har erfarenhet av Sharepoint
* Har goda kunskaper i Photoshop
Stor vikt i denna process kommer att läggas på din motivation för tjänsten samt dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är:
* Självgående
* Strukturerad
* Har god samarbetsförmåga
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid under tre månader (möjlighet till lägre procentgrad finns, specificera i ansökan)
* Placering: Malmö (stora delar av uppdraget kommer att utföras på distans)
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och IKEAs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur det är att arbeta på IKEA på deras hemsida här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231