OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund i Borås söker vi omgående en mode/inredningsintresserad webbadministratör med utbildning eller erfarenhet av Photoshop och som trivs i en koordinerande roll. Vår kund är en stor och välkänd aktör inom E-handeln och är inne i ett expansivt skede.
Är du driven, noggrann och brinner för bilder och webbpublicering så kan detta vara uppdraget för dig!!
Arbetsbeskrivning
Du arbetar som webbadministratör i en koordinerande roll där du hanterar mycket av bilderna i samband med fotograferingen och lägger in bilder i kundens system. Du kommer även att beskära bilder i bland annat Photoshop samt lägga upp dem på kundens hemsida och på andra sociala medier. Rollen innebär även att du kommer att få hjälpa till med andra administrativa arbetsuppgifter som dyker upp utifrån dagens prioriteringar.
I rollen ingår bland annat att man:
- Administrerar i Filemaker efter fotograferingarna.
- Prioriterar och fördelar fotograferingen för produktbilderna
- Följer upp fotoprover och sköter uppmärkningen av dem
- Lägger in produktbilderna i kundens system
- Beskär och anpassar bilderna till rätt format, storlek mm.
- Uppdaterar olika typer av listor, exempelvis prislistor, artikellistor, lagerlistor mm.
- Kategorisera de olika produkterna
Vem söker vi till denna tjänst?
Till denna tjänst söker vi dig som har minst gymnasieutbildning, helst med inriktning från media eller mode. Du tycker om att arbeta brett och självständigt, men trivs ändå med att tillhöra ett team där du bidrar med positiv energi och en trevlig inställning. Du är en duktig administratör som är lösningsorienterad, strukturerad och har en bra känsla för färg och form.
Du har ett stort intresse av media och mode, känner till de vanligaste webbverktygen - det är ett krav att du har erfarenhet av Photoshop. Vi ser det som en självklarhet att är bekväm med MS Office-paketet och då framförallt med Excell, du har lätt för att komma in i nya affärssystem.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat i PIM och/eller Fotostation.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Manpower får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Du blir anställd på 100% av Manpower och uthyrd till kunden som ligger på Viared i Borås. Du arbetar måndag till fredag, 08:00-17:00 med viss möjlighet till flex.
Uppdraget startar omgående och sträcker sig till midsommar, med möjlighet till förlängning.
Kontaktperson:
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Fredrik via mail, fredrik.idoffsson@manpower.se.
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2021-05-04.
Varmt välkommen med din ansökan!