Webbadministratör till BrandFactory

Webbadministratör till BrandFactory

Arbetsbeskrivning

Om företaget:

BrandFactory tillhör Nordens ledande varumärkespartner med verksamhet inom visuell kommunikation. BrandFactory skräddarsyr nytänkande lösningar, både för digital och fysisk marknad genom att skapa kampanj- och varumärkesstärkande material, reklam- och produktionsbyråtjänster, finansiella rapporter och börsprospekt, digitala och fysiska skyltlösningar, systemstöd, webbtjänster samt lager- och distributionstjänster.

Kunderna finns inom en rad olika branscher och organisationer inom till exempel detaljhandel, finans, media, verkstadsindustri, transport och offentlig sektor. Produktionen sker till största möjliga utsträckning i BrandFactorys egna anläggningar i Sverige. Företaget har kontor på flera platser i Sverige och i Norge varifrån man sköter försäljning och marknadsföring. BrandFactory har idag drygt 250 medarbetare varav merparten finns och verkar i Sverige. Rollen som Webbadministratör är placerad i Farsta nära kommunikationer.

Din roll Nyligen har man slagit samma ett par avdelningar inom BrandFactory och behöver nu stärka teamet med ytterligare en kollega. Vi söker dig som vill arbeta med att administrera webshoppar och verktyg parallellt i flera olika system. Som administratör arbetar du med att uppdatera innehåll, strukturera i nya webbsystem och se till att webshopparna är uppe och snurrar som de ska. Du kommer även att hantera administrationen kring dataimporter som ska in i de olika shopparna alternativt digitala verktyg. BrandFactory har nyligen lanserat en helt ny hemsida och inom en snar framtid även en ny tillhörande webbshop, med koppling till affärssystem.



Några dagliga arbetsuppgifter kan bestå av att:

- Ta emot uppdrag från Sälj- och Projektavdelningen kring deras kunder

- Vara med och lägga beställningar och uppdrag inom IT-organisationet

- Publicera produkter i webbshopparna för kampanjer varje månad

- Administrera information och data till de digitala verktygen

- Hantera användarkonton i webbshoppar och digitala verktyg

- Vara med och konvertera till nya webbsystem

- Vara med vid en större systemintegration

Vem är du?

Det här är en roll klippt och skuren för dig som har stort intresse för webbsystem och är en fena på administration. Vi tror att du har stor vana att arbeta som förvaltare och erfarenhet av att ge service både externt och internt. Du räds inte en intensiv arbetsdag med flera bollar i luften samtidigt och ser fram emot att bita tag i gemensamma utmaningar. Din personlighet har en naturlig fallenhet för struktur och detaljer samtidigt som du är noggrann i ditt arbete. Du tar eget ansvar för ditt arbete och trivs med att arbeta i lag. Du trivs i en roll med eget initiativ och har inga problem med att framföra dina idéer tankar. Att du är utåtriktad och socialt engagerad ser vi som självklarheter för dig! Det är även meriterande om du har utbildning inom webb alternativt systemutveckling. Har du dessutom arbetat med administration av webbshoppar tidigare är det ett stort plus. Erfarenhet av CSS och HTML eller kunskaper inom Monitor, Wipcore, Nop Commerce eller andra adminsystem ser vi också som extra bra kompetens.

Du erbjuds

BrandFactory är ett företag i framkant och här kommer du vara en viktig del av BrandFactorys fortsatta framgångssaga. Du kommer att arbeta i ett genuint och härligt team inom IT-avdelningen på 6 personer. Ingen dag är den andra lik förutom att man har väldigt roligt tillsammans på jobbet!

Du kommer att arbeta i nära dialog med både kunder och övriga kollegor inom verksamheten, både genom webbshoppar/support men även för rätt person, fungera som tekniskt stöd samt ibland även delta i kundmöten ute hos kund som ”expert” på webbsystem. Företaget präglas av en härlig, hjälpsam och familjär känsla där man alltid tar sig tid för att hjälpa och ställer upp för varandra och med ett leende på läpparna. Man hoppar in och hjälper till där det behövs om det behövs.

Här kommer man värdesätta och lyssna till dina tips och idéer för hur framtida webbshoppar ska se ut och utvecklas. Du kommer också vara högst delaktig i kommande uppgradering av webbshoppar och koppling mot affärssystem.



Har du några funderingar kring tjänsten?

Kontakta Talent Acquisition Manager

Tove Svansson, 073 522 70 87, tove.svansson@totalresurs.se



Om Total Resurs

Total Resurs är en nytänkande leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där vi med stort kundfokus omger oss av kompetenta och erfarna kollegor. Total Resurs grundades 2011 med säte i Stockholm och i Malmö. Vi är idag ca 35 medarbetare, varav 28 konsulter. Vi har sedan start fokuserat på att omge oss av de mest kompetenta personerna inom resp område. Vi vill vara våra medarbetares och kunders självklara val när det kommer till IT-tjänster och rekryteringar inom IT. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av IT-branschen och rekrytering. Total Resurs föddes ur idén att vara det bästa företaget för kunder, medarbetare och samarbetspartners inom sin bransch.

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Olin Hall

Cecilia Wiborg
073-5227084
Linda Olin Hall

Hanna Malmenbratt
0735227082
Linda Olin Hall
073 522 70 83
Hanna Malmenbratt
073-5227082
Malin Åkesson

Marie Jensen
073 522 70 84
Sanna Åhström

Marie Jensen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Total Resurs AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Besöksadress

Gustav III:s Boulevard 46, 8tr, Solna
None

Postadress

Gustav III:s Boulevard 46, 8tr
Solna, 16973

Liknande jobb


23 december 2024

Teknisk administratör

Teknisk administratör

16 december 2024

Senior Digital Analyst – Stockholm

Senior Digital Analyst – Stockholm

5 november 2024

SEO Specialist

SEO Specialist

21 oktober 2024