OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla digitala tjänster och kanaler för att säkra att konsumenter och företag kan ta del av vårt stöd på bästa sätt? Konsumentvardagen erbjuder allt fler val och som myndighet behöver vi ständigt utveckla vår digitala närvaro. Förväntningarna på tillgänglighet och relevans är höga och vi måste vara både snabbfotade och lyhörda för att möta användarnas behov.
Om jobbet
Som webbanalytiker arbetar du med myndighetens webbplatser, digitala tjänster och digitala kommunikationskanaler. Du arbetar med webbanalys inom såväl UX som uppföljning. Datadriven analys är en viktig del av vårt arbete och du deltar i utvecklingen av digitala mål och mätstrategier på såväl avdelnings- som myndighetsnivå.
I din roll säkerställer du att data och mätpunkter är strukturerat på ett relevant sätt och sätter vid behov upp dashboards för uppföljning i myndighetsgemensamma gränssnitt. Du stöttar myndigheten i uppföljning av våra webbar och tjänster och tar vid behov fram beslutsunderlag för såväl avdelningsledningar som ledningsgrupp. Du är vidare vår tekniska SEO och SEM-specialist.
Du ingår i agila utvecklings- och förvaltningsteam bestående av bland andra webbsamordnare, tjänstedesigners och UI/UX-designer och du har många kontaktytor i verksamheten. Du är delaktig i årsplaneringen och med stöd av webbanalys bidrar du till att prioritera bland digitala insatser.
Din profil
Du har relevant högskoleutbildning gärna inom webb eller IT, eller annan kvalificerad utbildning som bedöms motsvara kraven. Det är ett krav att du har några års erfarenhet av webbanalytiskt arbete inom UX, uppföljning i utvecklingsprojekt, förvaltning och uppföljning av digital marknadsföring.
Du är van att hantera stora mängder data god och du är van att hantera stora mängder data och har god kompetens och erfarenhet inom TAG-management liksom av verktyg för att visualisera data och praktisk erfarenhet av A/B tester. Det är meriterande om du har grundläggande kunskaper i programmering, API:er och systemintegrationer då du ofta arbetar nära webbsamordnare och utvecklare. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska.
Din analytiska förmåga är mycket god och du är resultatorienterad och kommunikativ. Du arbetar och driver frågor självständigt men är också en lagspelare med mycket god samarbetsförmåga. Du är pedagogisk och du presenterar analyser och slutsatser på ett tydligt och lättillgängligt sätt. Du har förmåga att med ett helhetsperspektiv säkerställa att data bidrar till att skapa både användarnytta och verksamhetsnytta. Du har stort fokus på uppdraget och vågar prova nya vägar. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.
Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av avdelningschef Katja Stjernlöf. Fackliga representanter är Maria Lindstedt för OFR vid Konsumentverket och Anna Hult för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket.
Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2021/25.
Senast den 3 januari 2022vill vi ha din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Tisell
Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00