OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
I denna roll kommer du att vara en viktig del av vår koncernövergripande marknadsavdelning där du ansvarar för att bygga vidare på Hedin Mobility Groups digitala kundupplevelse. Våra kunders köpresor och vår marknadsföring är idag till största delen digital, och vår förståelse för kundernas beteenden och behov är avgörande för vår framgång.
Du kommer att kliva in för att vidareutveckla analysarbetet som ska ta oss vidare i vår digitala marknadsföring. Koncernen Hedin Mobility Group har över 6000 anställda med verksamhet i Skandinavien, Tyskland, Belgien, Holland och Schweiz, olch ett brett tjänsteerbjudande i form av över 30 representerade bilvarumärken, hyrbilar, eftermarknadstjänster och mycket annat vilket skapar fantastiska möjligheter att erbjuda våra kunder stora mervärden. Därtill händer det mycket här inom online i allmänhet och e-handel i synnerhet – klart du ska vara med på detta!
I korthet ansvarar du för:
Att kampanjer mäts och analyseras i syfte att ge våra Digitalspecialister feedback på deras arbete.
Att konverteringsmål på siten uppnås, överträffas och utvecklas.
Att ta ut rapporter och bygga dashboards för intressenter inom och utanför marknadsavdelningen.
Koncernen driver idag ett flertal besökstunga siter som hedinbil.se, bavariabil.se, ford.se med flera vilket betyder att du fördelar din tid över flera bolags verksamhet. Detta skapar behov av kontinuerlig prioritering, men ger också möjlighet till variation i arbetet. Samtliga siter är på väg in i samma CMS vilket ger möjlighet till effektivisering och samordning. Utöver samarbetet med dina kollegor på marknadsavdelningen kommer du även arbeta tätt med vår IT-avdelning och externa konsulter. Då vi är en internationell koncern finns möjlighet till utbyte och samverkan med flera bolag i Europa.
Vi erbjuder
Som webbanalytiker på Hedin Mobility Group får du möjlighet att vara en viktig spelare i en bransch under snabb digital utveckling. Och därtill i en branschledande miljardkoncern med verksamhet och ambitioner långt utanför Sveriges gränser. Avdelningen du arbetar på har hög kunskap inom digital marknadsföring, intern produktion av content och en stark vilja att ta ledningen i det digitala racet. Sättet våra kunder köper bil har förändrats mycket de senaste åren – och digitaliseringen går snabbare för var dag. Vår ambition är att erbjuda dig en kul och spännande arbetsmiljö med högt i tak och bra sammanhållning. Hos oss får du utrymme att utvecklas och ta dig an stora, långsiktiga projekt på internationell koncernnivå och verkligen se resultatet av dina insatser.
Din bakgrund
Vi söker dig som har några års yrkeserfarenhet av webbanalys, gärna i en större verksamhet. Du kanske arbetat på byrå i några år men vill nu ta dig an en mer långsiktig utmaning där du får en möjlighet att fördjupa dig, följa upp resultatet av dina insatser och bygga på längre sikt i en internationell koncern.
Självklart är du en mycket van användare av Google Analytics, Google Tag Manager, Data Studio samt CMS. Du har erfarenhet av att arbeta med datalager och ser till att spårning, uppföljning och optimering sätts på agendan i varje enskilt projekt. Vidare ser vi också att du kan sammanställa, bearbeta och åskådliggöra data i Excel, Powerpoint och digitala dashboards. Du är en god kommunikatör och lagspelare som gillar att jobba i team.
Du bör kunna checka i de flesta av nedanstående:
Mycket van användare av Google Analytics, Google Tag Manager och Data Studio
Analytiskt lagd och har stor vana att fatta beslut baserat på mätbarhet och data.
Vana av arbete med Big Query
Vana av arbete med datalager och upprättande av mätplaner.
Har koll på verktyg som Hotjar eller motsvarande.
Dessutom är det ett plus om du:
Är en van kravställare gentemot utvecklarteam.
Erfarenhet från arbete i flera CMS.
Arbetat med digital marknadsföring inom programmatic, paid social eller Google Ads.
Men vi förväntar oss absolut att du:
Är en lagspelare som gillar att uträtta stordåd tillsammans med andra.
Är initiativrik och engagerad i både din egen och andras utveckling.
Vill kombinera fördelarna med att jobba på ett stort, stabilt företag – som samtidigt har en stark nybyggaranda där tillväxt och förändring hela tiden är i fokus.
Intervjuer sker fortlöpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23