OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Webbanalytiker som ska få ansvara för att utveckla vår förmåga att samla in, men även analysera och använda data om användandet av våra publika webbplatser och vår digitala marknadsföring.
Som Webbanalytiker kommer du få ta både ett strategiskt samt operativt ansvar för webb- och dataanalys samt visualisering. Vidare kommer du jobba tätt med och stödja arbetet som sker i våra affärsområden där sälj- och marknadsföring genomförs.
- Vad mer kommer du att göra:
Arbeta strategiskt med implementationen av Piwik Pro och vår CDP samt driva implementationen i samarbete med övriga delar av koncernen.
- Arbeta med att ta fram ramverk, taxonomi och processer för webbanalys i samråd med andra webbanalytiker på företaget.
- Du kommer tillhöra vårt centrala webbteam, men kommer även samarbeta med våra övriga team som hanterar data, analys och insiktsarbete.
Vad du får
Du kommer ingå i ett kompetent autonomiskt team med stort fokus på teamkänsla och engagemang. Hos oss bygger teamen sin egen teamkultur och ramverk. Vi tror på på ett liv i balans, vi har ett MåBra koncept som finns för ditt välmående och återhämtning. Vidare tror vi också på flexibilitet och självklart finns det möjlighet att arbeta på distans.
Om dig
För att passa in i denna roll tror vi att du är en prestigelös person som har arbetat med området webbanalys tidigare och/eller har en teknisk bakgrund. Det är meriterande om du har erfarenhet av Piwik Pro, Google Analytics och/eller Google Tag Manager.
Rollen innebär en omväxlande vardag där du behöver ha en god förmåga att samarbeta med andra, inte minst digitalt på distans, samt kunna vara självgående i många av de dagliga arbetsuppgifter som förekommer. För att framgångsrikt lösa de utmaningar som du och ditt team ställs inför söker vi dig som är driftig, initiativrik och besitter hög social kompetens. Har du ledaregenskaper så är det meriterande.