OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Under 2018 har vi på Tre bytt lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.
Vill du vara med och optimera våra kunders digitala köpresa och sprida insikterna internt för ökad förståelse? Ser du det som en självklarhet att alltid arbeta med våra kunders upplevelse i fokus? Perfekt – då ska du söka rollen som Webbanalytiker hos oss på Tre!
Din nya roll
Som Webbanalytiker är du ansvarig för att skapa en relevant och rättvisande bild av hur den digitala kundresen ser ut och vad som kan optimeras för att driva mot våra nyckeltal. Data ska omvandlas till insikter som ska hjälpa oss att optimera den digitala kundresan och förbättra touchpoints till att göra den så friktionslös som möjligt. Det finns många intressenter av den rapportering och uppföljning som du kommer att ta fram och därför är det viktigt att kunna göra data så lättförståelig och tillgänglig som möjligt, särskilt för de som inte är lika väl bevandrade inom online-världens begrepp och mätvärden som du.
Du kommer att arbeta med flera, ibland vitt skilda, delar av Tres organisation och därmed är det essentiellt att ha förståelse för hur IT-utvecklare, marknadsförare, webbredaktörer och övriga delar av ett e-handelsteam arbetar. Ofta ingår du som Webbanalytiker i agila team där du behöver lyfta vikten av att se till att spårning, uppföljning och optimering sätts på agendan i varje enskilt projekt. Eftersom det är många som vill förbättra och förstå onlines påverkan är det därför viktigt att du är van att arbeta i tvärfunktionella team, där den gemensamma leveransen är viktigare än den enskilda.
Rollen rapporterar till Sales Manager och ingår i vår Online-avdelning som totalt består av ca. 15 personer.
Din bakgrund
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet som webanalytiker, och ser det som en mycket stor fördel om du tidigare arbetat i Google Analytics, Google Tag Manager och/eller Google Data Studio. Du har vana av A/B-testning och att följa upp slutresultaten, samt att jobba med förstapartsdata och hur vi kan använda den för att nå maximal avkastning vid marknadsföringsaktiviteter. Vidare ser vi också att du kan sammanställa, bearbeta och åskådliggöra data i Excel, Powerpoint och digitala dashboards.
Det är meriterande, men inte ett krav, att du arbetat med Salesforce GA360 integration och/eller konverteringsoptimering.
Din nya arbetsplats
Tre är ett värderingsstyrt företag som under många år arbetat för att kunna erbjuda en öppen arbetsplats där utveckling, delaktighet och engagemang är framträdande. Vi har under de senaste fem åren legat på topp-tio som en av Sveriges bästa arbetsgivare – något som vi såklart ser som ett mycket fint kvitto på vår härliga företagskultur och arbetsplats.
Som en del av Tre har du tillgång till vårt fräscha gym, flexibla helgdagar, friskvårdsbidrag, subventionerad lunch, tjänstepension, seminarium, interna utbildningar, fester där vi firar våra framgångar och medarbetare samt mycket, mycket mer. Det är en del av vår kultur. En kultur som vi är mycket stolta över där du dagligen möter glädje och drivna medarbetare, och som vi hoppas att du vill bli en del av!
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Observera att vi inte tar emot några ansökningar per mail.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Benjamin Berglund, Sales Manager, på benjamin.berglund@tre.se.