OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Göteborg etablerar vi nu resebranschens vassaste kompetenscenter för online-försäljning. Vi samlar alla kompetenser kring försäljning, marknad, teknikutveckling och kommunikation för att optimera vår affär.
Vilka är vi? Jo ett gäng med en skön blandning av erfarna och nyblivna marknadsförare, front end- utvecklare, AD, webbkommunikatörer, grafiska formgivare och yieldexperter.
Vi samlas runt ett mål, att genom attraktiva erbjudanden väcka liv och förverkliga drömmen om nästa resa.
Vårt uppdrag är att hitta kunden, attrahera kunden, skapa försäljning och en fortsatt förväntan hos kund om nästa intressanta erbjudande.
Arbetet kräver hög precision, rätt kund, rätt erbjudande, rätt flöde. Vi behöver därför både kollegor som drivs av idéer och de som drivs av att följa upp att idéerna var rätt.
Nu söker vi kompetenser på områdena E-commerce, Acquisition, PPC, SEO, Webbkommunikation, Webbanalys, front end m.m. Se och dela gärna alla våra annonser på LinkedIn.
Webbanalytiker
Uppdrag
Som Webbanalytiker i vårt rekryteringsteam kommer du dagligen att analysera våra webbplatser, rapportera trafikutveckling och försäljningsutveckling. Du ansvarar för implementation och konfiguration av Google Analytics, definierar åtgärder och med händerna i grytorna implementerar du rekryteringsteamets beslutade strategier.
I abetet ingår
• Att analysera, testa och utvärdera sajternas flöden och funktionalitet
• Analysera avvikelser och orsaker till dessa
• Föreslå optimering av våra kanaler och tjänster
• Etablera KPI'er, ta ansvar för mätbarhet och uppföljning
• Rapportera utveckling, resultat och förbättringsmöjligheter
• Vara uppdaterad på trender och best practise inom webanalys
Profil
• Du är analytiskt lagd, har siffersinne och teknisk förståelse
• Är självgående, noggrann och hands-on
• Har förmåga att hantera stora mängder komplex data
• Är kommunikativ, nyfiken, lösningsorienterad lagspelare
• Du driver din egen och andras utveckling
• Du är konkurrensdriven och kundorienterad
Krav
• Ha 2+ års erfarenhet av att arbeta som webanalytiker, med digitala kanaler eller liknande
• Erfarenhet av Google Analytics
• Högskoleutbildning eller annan dokumenterad utbildning i ett för oss relevant område (marknadsföring, ekonomi, systemvetenskap eller liknande)
• Du ska vara en van användare av Excel och kunna hantera stora mängder data, kunna utläsa den mest relevanta informationen och analysera den
• Vana vid mätinstrument och tekniska verktyg t e x Google Tag Manager och olika A/B-testningsverktyg
• Bra på att uttrycka dig i tal och skrift på både engelska och svenska
Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse
Kontaktperson
Har du frågor om tjänsten, kontakta Krister Bergström via e-post: krister.bergstrom@resia.com
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast den 5 december via http://www.resiatravelgroup.se/resia-travel-group/lediga-jobb. Klicka på knappen ”Ansök” där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev.