OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta hos ett bolag som utnämnts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2020 så har du chansen här! För att passa i rollen så har du arbetat med webbanalys i minst två år och är driven och nyfiken på att lära dig nya saker. Vi tror att du är väl insatt i den digitala utvecklingen och vilka möjligheter som finns inom webbanalysområdet. Så om du är taggad på nedan arbetsuppgifter och lockas av att driva utvecklingen inom webbanalysområdet framåt så vill vi helt klart prata med dig! Varmt välkommen med din ansökan.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en webbanalytiker till en av våra kunder. Uppdraget hos vår kund är på heltid och långsiktigt.
Teamet som du arbetar i består idag av 11 kollegor och ansvarar för analys av kundernas behov och beteende i syfte att skapa den bästa kundupplevelsen oavsett kanal, produkt eller tjänst. Teamets analyser används som underlag i utveckling av strategier och erbjudanden samt i det löpande försäljnings- och servicearbetet.
Som webbanalytiker kommer du arbeta med att löpande tillhandahålla insikter om kundernas digitala beteende som underlag till företagets dagliga marknadsbearbetning och löpande tjänsteutveckling. I rollen kommer du även arbeta med att driva utveckling inom området.
Vi förstår såklart att du är nyfiken på vem kunden är och när du har sökt tjänsten kommer vi såklart berätta mer om vem vår kund är. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Deras intention är långsiktig förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
* Analysera och leverera insikter av trafik, digitala marknadskampanjer och prioriterade köp- och serviceflöden i syfte att identifiera förbättringspotential
* Definiera och tillhandahålla rapporter och dashboards
* Agera sakkunnig inom webbanalysområdet och vara bollplank mot exempelvis, Strategisk kommunikation, Taktisk CRM, UX och IT
* Utbildning och guidning i användandet av Adobe Analytics
* Delta i vidareutvecklingen av området webbanalys i nära samarbete med bl.a. UX och Taktisk CRM
* Säkerställa taggning av kampanjer och CTA-knappar på webbplatserna
* Uppföljning av digitala kampanjer inkl. lönsamhetsberäkningar (kostnad per affär, kostnad per klick)
VI SÖKER DIG SOM
* Arbetat med webbanalys i minst 2 år och har en relevant eftergymnasial utbildning
* Har goda kunskaper i verktyg som Adobe Analytics, Google Analytics och Adobe Report Builder
* Som person är du väl insatt i den digitala utvecklingen och vilka möjligheter som finns inom webbanalysområdet
* Du är van att agera kravställare där du omvandlar idéer och tankar till konkreta lösningar
* Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska i både tal och skrift
Det är meriterande att ha jobbat med webbanalys med fokus på konverteringsoptimering samt om du har erfarenhet av olika typer av visualiseringsverktyg för kvantitativ data
Som person är du
* Analytisk och strukturerad
* Ansvarstagande
* Trivs att samarbeta med andra
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, långsikigt
* Placering: Centrala Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231