Webbanalytiker till Euroflorist

Webbanalytiker till Euroflorist

Arbetsbeskrivning

Till framgångsrika Euroflorist söker vi en driven webbanalytiker till huvudkontoret i Malmö. Vi söker dig som drömmer data, är vass på analys och drivs av att skapa försäljning och resultat online. Vill du bli en del av ett marknadsledande bolag med framgångsrika och kompetenta medarbetare? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!

Om Euroflorist
Sedan starten 1982 har Euroflorist förmedlat hälsningar med hjälp av blommor. Idag har vi Europas största nätverk av professionella florister. Tillsammans hjälper vi våra kunder att skicka blommor vart de vill, när de vill. Vare sig det är till andra sidan staden, landet eller någon annanstans i världen. Vårt huvudkontor har sedan starten legat i Malmö. Idag har vi verksamhet i 12 länder med kontor i Sverige, Holland, England, Tyskland, polen och Frankrike. Euroflorists historia spänner över tre decennier.

Om tjänsten
Som webbanalytiker tar du en nyckelroll och ser det som en självklarhet att arbeta datadrivet med en vilja att driva strategi och mognad inom analys. I rollen agerar du proaktivt med beslutsfattande styrka i analys där kundens digitala beteende översätts till förbättringsförslag och konverteringsoptimerande aktiviteter. I rollen leder och exekverar du spårning- och analysprojekt, säkerställer uppdaterad dokumentation kring datalager och har en drivande roll för organisationens mindset kring data first. Övriga uppgifter inom rollen innefattar bl.a.;

- Operativt ansvarig för GTM och GA
- Agerar bryggan mellan E-commerce och IT
- Gå igenom och ändra script från tredje part inom java och SQL
- Skapar tester och följer upp utfall med kommunikation mot interna stakeholders
- Sätta upp, driva och genomföra projekt
- Maximera datakvalité och minska avvikelser mellan online och lager
- Bygga rapporter and dashboards med fördel i Tableau


Din bakgrund
Du har 2+ års erfarenhet eller för rollen relevant arbetslivserfarenhet inom data, analys och implementation av spårning, gärna inom e-commerce eller retail. Du är tech-driven till naturen och insatt i de senaste verktygen och teknologierna för marknadsföring. I tidigare roller har du samlat mycket god kunskap inom A/B-testning, CRO och är van användare av Google Analytics. För att lyckas i rollen ser vi även att du har;

- Mycket god kunskap inom analys och data-driven marknadsföring
- Avancerad kunskap i GTM och tag-implementering för e-commerce och sociala medier
- God vana av att ta fram, uppnå och utvärdera KPIer
- God förståelse för javascript och SQL i syfte att implementera avancerad GTM-tracking


Euroflorist erbjuder
Du ansluter till ett marknadsledande, modernt och internationellt bolag med ett team av skickliga specialister som är engagerade, drivna och ständigt vill utvecklas. Medarbetarna är Euroflorist viktigaste resurs och tillsammans värnar man om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat. Du ges möjligheten att axla en för Euroflorist viktig och utmanande roll på med stora utvecklingsmöjligheter och erbjuds en häftig resa där du är delaktig i att skapa en framgångsrik affär för verksamheten.

Placering & start
Tjänsten är placerad i Malmö med möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar i veckan. Tillsättning är enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Nis Kehler på nis@ecommercerecruit.se eller 0731-529166

Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024