OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?
Är du redo att dyka ner i en spännande värld av siffror och hjälpa oss att göra webben till en bättre plats? Slår ditt hjärta lite snabbare när du ser en drös med data och tänker: "Aha! Här finns det guld att gräva!"? Då har vi en nyckelroll som Webbanalytiker som väntar på just dig här på Tre!
Förutom att vara den som hittar guldklimparna i datahögen kommer du också att vara vår egen Sherlock Holmes, alltid redo att lösa mysterier för att skapa bättre användarupplevelser.
MAC (Measurement, Analytics och CRO) är det team som du kommer ingå i. Vi mäter och optimerar Tre.se och vår app Mitt3. Vi ingår i avdelningen Online, där också produktägare, UX-designers, Content design och en SEO-expert ingår och som du kommer jobba tätt tillsammans med.
Om rollen
Som Webbanalytiker är du vår expert i att skapa en relevant bild av hur den digitala kundresen ser ut och vad som kan optimeras för att uppnå våra nyckeltal. Du kommer vara ansvarig för att driva och utveckla arbetet inom rapportering och dashboards, samt göra analyser och ge rekommendationer utifrån detta. En stor del av ditt arbete sker i Google Analytics, Looker Studio och GTM. Även Hotjar är verktyg som du kommer använda. Det ingår även i rollen att kravställa mätningar till IT-utvecklarteamen samt göra uppsättning i GTM och Google analytics.
Tror du ensam är stark? Nej, inte vi heller. Men här har du dock en självgående roll i ett starkt team, samtidigt som vi hjälps alltid åt för att vara vårt bästa. Precis som övriga treor i teamet kommer du bidra till att utveckla såväl vår teams resultat och kunskap.
Du kommer se fram emot att
• komma till en arbetsplats med engagerade medarbetare och ledare, som tillsammans med vår interna utbildningsenhet, vill ge dig verktygen att bli bäst på det du gör
• vara en nyckelspelare i vår resa i att bli mer datadriven
• bli en del av Sveriges bästa arbetsplatser enligt Great Place To Work samt att vi är topprankade hos Karriärföretagen av IT-Young Professionals
Lite mer om dig
Din djupa kunskap inom webbanalys och implementation av mätpunkter har gjort dig framgångsrik hos dina tidigare arbetsgivare, men du känner nu att det är rätt tajming för ombyte. Du är trygg i att jobba med de tekniker och system som ingår i rollen och har inga problem med att skifta mellan svenska och engelska i ditt arbete. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av e-handel.
För att lyckas i rollen har du en stark analytisk förmåga att se samband och tolka data för att identifiera trender och möjligheter till förbättringar. Du är duktig på att visualisera och kommunicera data och insikter, och vill gärna dela med dig av dina kunskaper.
Din ansökan
Så, om du är redo att kasta dig in i den digitala djungeln, ha kul och samtidigt göra webben till en bättre plats för alla, då är det dags att ta steget och ansöka om jobbet som Webbanalytiker hos oss på Tre.
Ansökan till rollen sker via denna annons (ej e-mail) och vi vill antingen att du connectar med din Linkedin eller skickar ditt CV. Personligt brev behövs inte, men vi vill gärna att du svarar på de frågor vi ställt nedan i samband med att du söker. Då vi utgör en samhällsviktig funktion ingår det alltid en bakgrundskontroll i våra rekryteringsprocesser. Vid frågor kontakta rekryterande chef.
Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt gäng av datanördar och webbäventyrare!
Varmt välkommen till Tre!
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär