OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se
Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.
VAD INNEBÄR TJÄNSTEN?
Vi söker en driven webbanalytiker med stort sug på att utvecklas inom digital konvertering och optimering. I rollen kommer du arbeta både självständigt och i tätt samarbete med specialister inom content marketing, SEO/SEM, sociala medier, webbdesign och konvertering – i syfte att analysera, förstå och optimera vår site. Du ansvarar för analys och uppföljning av utfall på både organisk och köpt trafik, var för sig och samspelet mellan dem. På ett lättförståeligt sätt kommer du tydliggöra effekten av kampanjer i realtid, omvandla affärsmål till digitala mål, sätta KPI:er och välja ut relevant data att följa.
Du kommer ha en viktig uppgift i att öka Visma Spcs förståelse för besökare och kunder genom att kontinuerligt utveckla automatiserade rapporter och instrumentpaneler som visualiserar framsteg, avvikelser och trender i vår affär. Ansvaret innefattar även att arbeta med att själv analysera pågående rörelser och bistå medarbetare med kunskap och insikt för att definiera potentiella förbättringsområden.
VEM ÄR DU?
För denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet av Google Analytics och andra analys-system såsom Google Tag Manager. Du har förmodligen vana av att sätta upp attributionsmodeller för att mäta effekt på organisk trafik samt Google-, SoMe-, native- och displayannonsering. Kanske har du även skapat dashboards i Google Data Studio. Du är datadriven och lever efter W.Edwards Demings citat “Without data you’re just another person with an opinion.” Du är mobile first – på riktigt, och håller koll på vad som händer inom området. För att trivas i rollen behöver du vara bekväm med en teknisk roll fokuserad på implementering, rapportering och analys.
Det är meriterande om du har:
Tidigare erfarenhet av webbanalys och/eller programmering
Arbetsvana inom komplex datainsamling och presentation i t.ex. Tableau är ett plus
Vana att arbeta med HTML/CSS, Javascript, JQuery
Erfarenhet av Google Search Console och förståelse för content marketing och det organiska söket.
Erfarenhet är bra men inte avgörande. Vi tror på människors egen vilja och driv, och ser därför att rätt inställning och passion för att utvecklas är en av de viktigaste egenskaperna. Vi tror det blir en perfect match om du känner igen dig på följande egenskaper:
Nyfiken och vill lära dig mer – i tjänsten uppmanas du att hålla dig i framkant och att prova nya system och verktyg
Strukturerad och driven – du räds inte att leda arbetet med att implementera struktur, metoder och arbetssätt för löpande uppföljning och analys, som stöder ett datadrivet digitalt utvecklingsarbete
Samarbetsvillig och pedagogisk – du kan förklara komplexa siffror och samband på ett sätt som alla förstår.
VILKA ÄR VISMA SPCS?
Hos oss får du chansen att jobba med engagerade medarbetare i en av Nordens största tech-koncerner. Vår ambition är att skapa en arbetsplats i världsklass. Konceptet My Competence Time - där du gör vad du vill - ett antal tillfällen i månaden för att kompetensutveckla dig själv är bara ett exempel på att vi menar allvar. När vi frågar våra medarbetare varför de trivs hos oss svarar de flesta att det beror på vår fantastiska sammanhållning i kombination med fina utvecklingsmöjligheter. Det är vi stolta över! För när du trivs, växer och vill göra skillnad, utvecklas vi som företag.
Vi blir bättre tillsammans helt enkelt!
ANSÖKAN
Låter det spännande? Vi väntar på din ansökan som behöver göras senast den 13e september. Vi vill ha ett uppdaterat CV tillsammans med personligt brev där du berättar varför just du skulle göra skillnad för oss. Placeringsort är Växjö, Göteborg eller Malmö.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Kristian Sandström, kristian.sandstrom@visma.com .
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan Erensjö
+46 0470-706000, +46 0708-727237
Camilla Persson
0470-706000
Anna Twisk
0470-706000
Tommy Hilding
+46 0470-706000, +46 0708-286954
Maria Nickolausson
+46 0470-706000, +46 0703-777758
Anette Citron
0470-70 61 32
Anneli Olsson
+46 0470-706235
Jessica Svanberg
0470-706242
Lotta Käll Henningsson
+46 0470-706293
Peter Härder
+46 0470-706000